آخر هفته کجا بریم؟

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۰:۴۱:۱۰
کد خبر: ۹۲۴۳۰۶
آخر هفته کجا بریم؟
با رسیدن به روزهای آخر هفته این سوال پیش می آید که آخر هفته با خانواده خود کجا برویم، پیشنهاد ما به شما جمعه بازار پروانه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دستفروشان منظر شهر را بر هم ریختند و با سد معبر راه را بر مردم بسته اند اما ساماندهی می تواند منجر به رونق کار دستفروشان و مجموعه زیبای گردشگری شود که بازار پروانه از این دست است.

دقیقا رو به روی ساختمان سوخته پلاسکو مجموعه ای با نام بازار پروانه است. اما این بازار پارکینگ است. پارکینگی که تمام طول هفته مکان پارک خودرو است ولی در روزهای جمعه به جایی جذاب برای گشتن و خرید انواع عتیقه‌ها، محصولات، پوشاک و… تبدیل می‌شود و دیگر خبری از ماشین‌های پارک شده در آن نیست.

این پارکینگ بزرگ، چندین سال است که در آخرین روز هفته، به جمعه بازاری پرطرفدار، خصوصا برای گردشگران خارجی، تغییر کاربری داده است. جمعه بازار پارکینگ پروانه پنج طبقه دارد که هر طبقه از این بازار جذاب و متفاوت، محل عرضه یک نوع محصول است که می‌توانید بر اساس نیاز یا علاقه‌مندیتان آن را انتخاب کنید

می‌توان گفت که بیشتر افرادی که به اشیای قدیمی از آلبوم‌های قدیمی تمبر و صفحه‌های قدیمی گرامافون گرفته تا ظروف برنجی و … علاقمندند، دست کم یک مرتبه در ماه به جمعه بازار پروانه مراجعه می‌کنند.

برای این افراد، اگر بودجه‌شان به خرید اشیای قدیمی و قیمتی این بازار هزار رنگ نرسد، تماشای این اجناس خالی از لطف نیست.

طبقه اول این مجموعه شامل عتیقه‌جات و آنتیک فروشی، طبقه دوم صنایع دستی و سنتی و طبقه سوم به بعد لباس و و هر آنچه می خواهید.

در این پارکینگ یک رستوران کوچک وجود دارد که انواع فلافل و سمبوسه‌ را عرضه می کند . همچنین غرفه‌هایی که آبمیوه، بستنی و فالوده عرضه می‌کنند، محل مناسبی برای چند دقیقه استراحت است.

در جمعه بازار پروانه، خدمات پزشکی و اورژانس نیز در نظر گرفته شده است تا در صورت احتیاج به پزشک و رفع مشکلات احتمالی، سریعا در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرند.

در هنگام خرید اجناس عتیقه، آنتیک و خصوصا دست دوم، حتما از سلامت وسیله اطمینان پیدا کنید.

بسیاری از غرفه‌های این بازار، محل درآمد افراد تازه‌کار، مهاجرانی که برای کار از شهرهای دیگر به پایتخت آمده‌اند و تولیدکنندگان ایرانی است. خرید و حمایت شما از این افراد، می‌تواند به کسب و کارهای کوچک رونق ببخشد و باعث پیشرفت آن‌ها شود.

فراموش نکنید اگر در ساعات شلوغی جمعه بازار پروانه به آنجا می‌روید، مراقب کودکان خود باشید و تا جایی  که امکان دارد، از کارت‌های اعتباری به جای پول نقد برای پرداخت هزینه خریدهایتان استفاده کنید.

توصیه دیگر ما به شما این است که اگر به این بازار مراجعه کردید، اشیای قیمتی خود را همراه نبرید؛ زیرا ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت، دست خالی به خانه بازگردید.

این مجموعه تنها جمعه ها از ساعت 9 الی 5 پذیرای مشتریان خود است

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین چهار راه استانبول و لاله‌زار، پارکینگ طبقاتی پروانه

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز