تاکید رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران:

آماده باش شهرداری در صورت بروز برف و باران

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۵:۲۳:۴۹
کد خبر: ۹۲۶۱۹۷
آماده باش شهرداری در صورت بروز برف و باران
زهرا صدراعظم نوری از آماده باش شهرداری تهران در پی احتمال بارش برف و باران طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با احتمال وقوع سیل طی روزهای آینده و آمادگی شهرداری تهران گفت: حوزه خدمات شهری در آماده باش به سر می‌برد. هنگامی که هواشناسی بارش باران را اعلام می‌کند چون به صورت آنلاین با سیستم‌های ما در ارتباط هستند، آمادگی لازم ایجاد خواهد شد.

او افزود: طی شهریور ماه لایروبی گسترده انجام شده و پاکسازی و رفع موانع در مسیل‌ها و کانال‌ها و نهرها را شروع کرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است وقتی بارش‌ها سنگین و حجم آب زیاد است نباید مانعی بر سر راه باشد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی دارد و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: مناطق شهرداری به ویژه مناطق شمالی در صورت بارش برف در آماده باش هستند و تجهیزات و امکانات دارند و قبل از اینکه برف سنگین شود شن ریزی می‌کنند تا سطح لغزنده معابر را تسهیل شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت خیابان‌ها پس از بارش باران گفت: آبگرفتگی به زیر ساخت ارتباطی ندارد. ساختار شهر تهران و کانال‌ها و معابر برای دوره بازگشت سیل 25 ساله طراحی شده و طبیعی است که در شهرها برای دوره‌های بازگشت 50 ساله و 100 ساله تدارک ندیده‌اند چراکه به شدت هزینه بر است و عملی نخواهد بود.

او تصریح کرد: شرایطی که در حال حاضر حادث می‌شود شرایط غیر متعارف است. در همه جای دنیا می‌بینیم اقلیم تغییر پیدا کرده و چنین شرایطی وجود دارد. در یک نقطه دنیا شاهد طغیان رودخانه‌ها، گرمایش زمین، سونامی، آتش سوزی گسترده و سیل هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بارش‌های برف و باران در هفته‌های اخیر افزود: در شهر تهران این میزان بارش در مدت زمان کوتاه، زیاد بوده و حجم نهرها و کانال‌ها جواب نمی‌دهد. اگر مانعی بر سر راه آب نباشد، عبور می‌کند و مشکلی ایجاد نمی‌کند. کمااینکه در چند روز گذشته شاهد سیلاب نبودیم و در فروردین ماه هم مانع و مشکل ویران کننده نداشتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز