این قابلمه‌ها برای پخت و پز ضرر دارد

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۴:۳۱:۴۲
کد خبر: ۹۲۶۲۷۳
این قابلمه‌ها برای پخت و پز ضرر دارد
مصرف ظروف جنس ملامین برای غذا خوردن در رده‌های آخر است و اگر زخمی یا رنگ پریده باشد اصلا مناسب نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همانطور که استفاده از مواد سالم در غذا مهم است، پختن غذا و سرو غذا در ظروف بهداشتی را هم نباید دست‌کم گرفت. خصوصا که این روزها بازار اجناس مختلف و متنوع ظروف هم گرم شده و گاهی نمی دانیم که واقعا برای حفظ سلامت خانواده کدام جنس بهترین گزینه است؛

بهترین ظرف برای پخت و پز

اگر ظرفی شکستگی، لب پریدگی، برآمدگی یا فرورفتگی داشته باشد و هنگام شستشو خوب تمیز نشده و در آن موضع چربی باقی بماند، امکان دارد عوامل میکروبی در آن رشد کند و باعث بیماری شود.

اولویت پخت و پز در ظروف آشپزخانه با ظروف «چدنی» است و ظروف تفلونی هم اگر زخمی نشده باشد مناسب است. ظروف روحی سبک و ظروف مسی قلع شده هم گزینه های خوبی برای پخت و پز در آشپزخانه هستند.

قابلمه‌هایی با جنس استیل با گرید غذایی هم وجود دارد که می تواند برای پخت و پز استفاده شود و بسیار خوب و به لحاظ بهداشتی مورد تأیید است.

ناسالم‌ترین ظروف برای پخت و پز

برای استفاده از ظروف با جنس آلومینیوم برای پخت و پز باید احتیاط  کرد زیرا امکان دارد در درجه حرارت بالا ذراتی از آلومینیوم وارد غذا شود.

از نظر بهداشتی بدترین وضعیت برای ظروف پخت و پز، ظروف تفلونی زخمی است.

تعویض بهتر از تعمیر!

به لحاظ بهداشتی تعویض ظروف بهتر از تعمیر آن است زیرا نمی‌توان اطمینان داشت با تعمیر، تمام لایه‌های آسیب دیده پوشانده شده و مانع از جابجایی مواد تشکیل دهنده ظروف به غذا در هنگام پخت شود.

این ظروف را برای سرو غذا انتخاب کنید

برای سرو غذا هم ظروف بلور و چینی مناسب و در اولویت است و ظروف روحی و آلومینومی نیز در درجات بعدی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مصرف ظروف جنس «ملامین» برای غذا خوردن در رده‌های آخر است و اگر زخمی یا رنگ پریده باشد اصلا مناسب نیست.

برای شستشوی ظروف پخت و پز و غذا ابتدا چربی‌زدایی با آب گرم صورت گیرد، سپس با مایع شوینده مخصوص ظروف، شستشو انجام شود و در نهایت آبکشی نهایی با آب انجام شود.

ظروف پخت و پز را اینطور بشوئید تا بیشتر عمر کنند!

اگر غذا در ظرفی ته گرفت یا سوخت، آب گرم را به همراه چند قطره مایع ظرفشویی در آن بریزید و بگذارید مدتی بماند تا غذا از آن کنده شود.

نباید با سیم های ظرفشویی یا قاشق به زور و با شدت مواد را از قابلمه و تابه خارج کنید زیرا این کار باعث می شود لایه داخل ظرف که در هنگام تولید در کارخانه حرارت بالایی دیده، از ظرف خارج شده و در هنگام پخت و پز بعدی وارد غذا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز