مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش:

تشکیل کارگروه‌ مقابله با آنفولانزا در مدارس کشور/ نیازی به تعطیلی مدارس نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۵:۴۸:۲۵
کد خبر: ۹۳۱۵۴۳
تشکیل کارگروه‌ مقابله با آنفولانزا در مدارس کشور/ نیازی به تعطیلی مدارس نیست
ضیاءالدینی گفت: آموزش و پرورش در این راستا بخشنامه‌ای را با وزارت بهداشت به ادارات کل استان‌های کشور ارسال کرده تا با تشکیل کارگروه‌هایی با هماهنگی سازمان علوم پزشکی، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد بیماری آنفولانزا در مدارس کشور انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین ضیاءالدینی، مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، در خصوص عملکرد مدارس کشور در زمان شیوع بیماری آنفولانزا گفت: با توجه به اینکه بیماری آنفولانزا از شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی در فصل سرماست رعایت نکات بهداشت جمعی و فردی در ابتلا به این بیماری موثر است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش در این راستا بخشنامه‌ای را با وزارت بهداشت به ادارات کل استان‌های کشور ارسال کرده تا با تشکیل کارگروه‌هایی با هماهنگی سازمان علوم پزشکی، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد بیماری آنفولانزا در مدارس کشور انجام شود.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دانش‌آموزان، کارکنان مدارس و اولیا آموزش‌های لازم داده شده و اگر همکاری‌ها صورت بگیرد نتیجه‌بخش خواهد بود، عنوان کرد: در این خصوص به والدین دانش‌آموزان توصیه کرده‌ایم از آوردن فرزندان‌شان با علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا مانند تب بالا یا بدن درد به مدرسه خودداری کنند چراکه ورود دانش آموز بیمار به مدرسه باعث می‌شود سایر دانش‌آموزان به بیماری مبتلا شوند.

او افزود: بنابراین والدین اگر در این زمینه با ما همکاری کنند مشکل حل خواهد شد. به مدیران و مسئولان مدارس هم توصیه کرده‌ایم اگر دانش آموزی علائم آنفولانزا را دارد با هماهنگی والدین تا زمان بهبودی او را به خانه بفرستند تا باعث انتقال بیماری به سایر دانش آموزان نشوند.

ضیاءالدینی در خصوص بهداشت فردی و جمعی دانش آموزان توصیه کرد: لازم است دانش آموزان موارد بهداشتی را رعایت کنند. در این مورد شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و استفاده از دستمال در هنگام عطسه و سرفه  توصیه می‌شود. همچنین اخطارها در مورد روبوسی یا دست دادن دانش آموزان به یکدیگر داده شده است. بعلاوه استفاده مرتب از مایعات زیاد و استراحت کافی برای دانش آموزان بیمار ضروری است.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش‌های لازم در رابطه با پیشگیری از آنفولانزا و کاهش این بیماری به دانش آموزان، خانواده ها و مسئولان مدارس داده‌ایم، توضیح داد: کنترل‌های صورت گرفته از سمت آموزش و پرورش نشان دهنده این است که این اقدامات در تمامی مدارس در حال انجام است.

او با بیان اینکه به شکل کلی نیازی به تعطیلی مدارس نیست، توضیح داد: تعطیلی مدارس به دستور وزارت بهداشت قابل اجرا خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر در مکانی وضعیت بحرانی باشد ممکن است این اتفاق بیفتد اما در حال حاضر مشکلی در مدارس کشو وجود ندارد و همکاری‌های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.

ضیاءالدینی عنوان کرد: در این رابطه تعطیلی مدارس در درمان یا بهبودی دانش‌آموزان جایگاهی ندارد. اگر دانش آموزی به آنفولانزا مبتلا شد با همکاری والدین می‌توان از شیوع این بیماری در مدارس پیشگیری کنیم. در این مورد والدین مطمئن باشند که مدیران مدارس همکاری‌های لازم را در مورد دانش‌آموزان مبتلا به بیماری آنفولانزا خواهند داشت.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته نیز از این دست موارد در کشور وجود داشت که با استراحت دانش‌آموز در خانه بهبودی حاصل شد. بنابراین به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که مشکلی نخواهد بود و جای نگرانی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز