مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

افزایش تسهیلات مسکن مهر به ۴۵ میلیون تومان

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۲:۱۰:۰۵
کد خبر: ۹۳۱۹۹۲
افزایش تسهیلات مسکن مهر به ۴۵ میلیون تومان
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بوشهر گفت: طرح اقدام ملی مسکن گامی در راستای کمک به برخورداری اقشار مختلف مردم از سرپناه برای تمام کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی نبیان، در سفر یک روزه به استان بوشهر به اتفاق حجت الاسلام خدری نماینده مردم بوشهر گناوه دیلم در مجلس شورای اسلامی، رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولان استانی از اراضی دولتی شهرستانهای دیلم – گناوه – برازجان – بوشهر بازدید و طی چند جلسه، در فرمانداری های این شهرستان ها، مشکلات پروژه های نیمه تمام مسکن و مشکلات مردم در رابطه با املاک و حقوقی را مورد بررسی قرار داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در طرح اقدام ملی اتفاقی که باید رقم بخورد  تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور است و سهم استان و شهرستان‌ها مشخص و اعلام و برنامه‌ریزی شده است.

وی اتمام مسکن مهر را دغدغه دولت دانست و گفت: پرونده مسکن مهر به جز آنهایی که مشکل حقوقی و پیشرفت زیر ۳۵ درصد دارند باید تا پایان سال جاری در تمام کشور بسته شود.

افزایش تسهیلات مسکن مهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: تسهیلات مسکن مهر از ۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در بحث مسکن  به دنبال این هستیم که بتوانیم دغدغه به حق مردم حل شود.

نبیان گفت: باتوجه به موجود بودن زمین و امکانات در شهرستان های مورد بازدید، این اختیار را به استان بوشهر خواهیم داد تا زمینه مسکن‌دار شدن مردم منطقه را  فراهم کنند.

وی در شهرستان دیلم با اشاره به اینکه زمین‌های موجود در مناطقی نظیر محله تنوب و برخی دیگر نقاط شهر دیلم ملی است، افزود: این زمین‌ها پس از برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام گرفته توسط منابع طبیعی و تصویب طرح جامع شهری اعم از محدوده و حریم شهر طبق ماده ۱۰ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران شده است که کارگزاری آن در استان  به راه و شهرسازی و در ستاد به سازمان ملی زمین و مسکن می‌رسد.

نبیان اظهارداشـت: این زمین‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است و نمی‌توان گفت چون بیش از چندین سال افراد در آن سکونت دارند، مالک محسوب می‌شوند و باید طبق قانون مراحل لازم را برای تملک کردن طی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما قانون بالادست داریم و در زمینه واگذاری زمین نیز قانون‌گذار چهار شرط شامل قرمز نبودن فرم (ج)، برخوردار نشدن از  هیچ امکانات دولتی، نداشتن سابقه سند مالکیت شخصی، دریافت نکردن  تسهیلات دولتی و مدت ۵ سابقه در محل سکونت را اعلام کرده است.

وی اجرای قانون را سرلوحه تمام اقدامات و کارهایی که در این وزارتخانه و سازمان صورت می گیرد، دانست و بیان کرد: در هر صورت  قانون‌گذار تکالیفی برای ما ایجاد کرده و ما مکلف به اجرای قانون هستیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان سفر یک روزه خود افزود: از هر مسیری که در استان‌ها بتوانیم انجام بدهیم تکلیف داریم به مردم کمک کنیم و مشکلات آنها را برابر با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی حل و آمادگی داریم هر گونه تفاهمی در راستای این قوانین که به نفع مردم باشد با تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی انجام بدهیم ما تکلیف داریم که به دغدغه های مردم رسیدگی کنیم.

نظر شما