رئیس سازمان اورژانس کشور:

اضافه شدن ناوگان ریلی به اورژانس ۱۱۵

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۰:۲۲:۱۴
کد خبر: ۹۳۵۰۰۵
اضافه شدن ناوگان ریلی به اورژانس ۱۱۵
رئیس سازمان اورژانس کشور، با بیان اینکه در طرح زمستانی، پایگاه‌های جاده‌ای، دریایی و هوایی ما افزایش داشته است، گفت: در آینده ای نزدیک ناوگان ریلی به سیستم ناوگان اورژانس ۱۱۵ اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیرحسین کولیوند ، در رزمایش طرح ترافیکی زمستان ۱۳۹۸ با بیان اینکه خوشبختانه همکاری خوبی بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده است، اظهار داشت: در این فصل شاهد سرما، یخبندان و برف و باران هستیم؛ پس رانندگی باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جابه‌جایی و حمل بار از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد، گفت: طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی، به آمار ۲۰ کشته در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیدیم و به نُرم جهانی نزدیک شدیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در تصادفات ۴۰ درصد رانندگان، ۳۴ درصد سرنشینان و ۲۶ درصد عابران جان خود را از دست داده و خودروهای سواری بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: خوشبختانه تصادفات خودروهای عمومی کاهش داشته است و مردم باید تلاش کنند که از خودروهای عمومی استفاده کنند.

کولیوند توضیح داد: قالب تصادفات در بیرون از شهرها رخ داده است که حضور ما می‌تواند نقش مهمی در کاهش آن‌ها داشته باشد؛ ضربه مغزی و شکستگی‌های متعدد دلیل جان‌باختن افراد در سوانح جاده‌ای بوده است.

وی اضافه کرد: پایگاه اوژانس ۱۴ درصد و ناوگان هوایی ۱۲ درصد افزایش داشته؛ همچنین ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ظرفیت ما اضافه شده است.

نظر شما