با همکاری معاونت امور تعاون و جهاد دانشگاهی؛

راه‌اندازی اندیشکده تعاون

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۳:۳۶:۳۸
کد خبر: ۹۳۷۷۸۱
راه‌اندازی اندیشکده تعاون
با همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی "اندیشکده تعاون" راه اندازی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد کبیری، صبح امروز سه شنبه ٢٦ اذر در نشست مشترک با مسئولان جهاد دانشگاهی بر ضرورت راه اندازی این اندیشکده اشاره کرد .

وی گفت : پس از سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با کارافرینان و فعالان حوزه تعاون  باردیگر توجه به بخش تعاون با رویکرد شبکه سازی و بستر سازی لازم جهت جذب سرمایه های مردمی به منظور ایجاد اشتغال پایدار منطقه ای ضرورت پیدا کرد .

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد : توسعه تعاون به توسعه پایدار و متوازن کمک می کند و به این ترتیب با سرمایه های مردمی اشتغال ایجاد می شود .

وی تصریح کرد : توسعه تعاون به باز توزیع عادلانه ثروت و توسعه رفاه اجتماعی منجر می شود و باید برای بهره مندی از ظرفیت های قابل توجه بخش تعاون بیش از نقش مداخله گری ، تسهیل گر باشیم .

کبیری یاد اور شد : برای بخش تعاون نیازمند نقشه راه هستیم و برای بازخوانی مجدد ساختار و قوانین نیازمند ایجاد اندیشکده تعاون هستیم .

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود : بخش قابل توجهی از قوانین تعاون با واقعیات اجتماعی فاصله دارند و برخی به دلیل تعلل ها عملیاتی نشده اند اما با ایجاد ارتباط دانشگاهیان و نخبگان با دولت و حاکمیت و ذی نفعان و تعاونگران در قالب تدوین نقشه راه می توان به توسعه بخش تعاون بیش از پیش سرعت بخشید .

وی ، شناسایی و رصد چالش ها در بخش تعاون را مهم ترین دلیل ایجاد اندیشکده تعاون دانست .

کبیری بر شفافیت ، نواوری ، افزایش اعتماد عمومی و استفاده بیشتر دولت  از سرمایه های اجتماعی تاکید کرد .

گفتنی است " عیسی علیزاده " معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و سایر پژوهشگران حاضر در این نشست با اشاره به اهمیت سرمایه های اجتماعی در کشور بر ضرورت راه اندازی اندیشکده تعاون در کشور تاکید کردند .

گفتنی است در این نشست تفاهم نامه راه اندازی اندیشکده تعاون میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جهادانشگاهی امضا شد.

نظر شما