سردار طلایی:

نام شهید سلیمانی مترادف با امنیت است/ اگر سردار سلیمانی و همرزمان‌شان نبودند در تهران عملیات مقابله با تروریسم داشتیم/ با رفتن شهید سلیمانی نگران ناامنی در کشور نیستیم

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۲۳:۲۸:۰۷
کد خبر: ۹۴۵۵۶۴
نام شهید سلیمانی مترادف با امنیت است/ اگر سردار سلیمانی و همرزمان‌شان نبودند در تهران عملیات مقابله با تروریسم داشتیم/ با رفتن شهید سلیمانی نگران ناامنی در کشور نیستیم
رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ با اشاره به تلاش‌های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در برقراری امنیت کشور گفت: اگر سردار سلیمانی و همرزمان‌شان نبودند امروزه در تهران عملیات مقابله با تروریسم داشتیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی طلایی، نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ، در رابطه با اقدامات شهید قاسم سلیمانی برای امنیت این روزهای کشورمان گفت: نام شهید سلیمانی مترادف با امنیت است که شامل امنیت عینی و احساس امنیت است یعنی وقتی کسی نام شهید سلیمانی را می‌شنید به خودی خود احساس امنیت داشت در عین حال که عملا از جمله تلاش‌های مخلصانه ایشان استقرار امنیت عینی برای منطقه غرب آسیا و کشور ما بوده است.

او افزود: امروزه فضای امنیت ملی و منطقه با گذشته فرق کرده است. زمانی امنیت کشورها درون خودش تعریف می‌شد و نسبتی با امنیت کشورهای همجوار و پیرامونی نداشت اما امروز امنیت به گونه‌ای است که به هم پیوستگی و در هم تنیدگی را در بردارد که امنیت جهانی و منطقه‌ای کشور قابل توجه و غیرقابل انکار است.

طلایی اضافه کرد: آمریکا از سال 2003 و جنگ عراق تلاش زیادی می‌کند تا ناامنی را به منطقه بیاورد و حال پس از 17 سال شاهد هستیم که آمریکا و صهیونیست‌ها هر چه در توان داشتند برای ناامن کردن منطقه به کار ببرند که اعم از شکل دادن انواع گروه‌های تروریستی و جنگ‌های نیابتی و جنگ‌های نظامی، ترورهای دانشمندان هسته‌ای چه در کشور ما و چه در عراق بوده است. بدین ترتیب سعی داشتند امنیت را در غرب آسیا به هم بریزند و هدف غایی آن‌ها این است که ناامنی به کشور ما تسری پیدا کند تا براندازی جمهوری اسلامی محقق شود.

رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ تصریح کرد: در چنین شرایطی عظمت شهید سلیمانی و یاوران ایشان روشن می‌شود که از یک طرف شاهد بسیج نظام سلطه برای ترویج ناامنی هستیم که با تمام ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی تلاش می‌کند و طرف دیگر جریان فکری برخواسته از باورهای اعتقادی با محور مکتب اسلام و جمهوری اسلامی و نقش آفرینی امثال شهید سلیمانی است که تمام معادلات را به هم می‌زند.

او افزود: نه تنها چیزهایی که آمریکا دنبال آن است رخ نمی‌دهد بلکه معادله بر عکس می‌شود و ناامنی به خودشان باز می‌گردد.

طلایی ادامه داد: در مقاطعی اتفاقاتی در اسپانیا، انگلستان و... رخ داد که برگشت ناامنی است و دستاورد فرماندهی شهید سلیمانی و همرزمان‌شان بود.

به گفته نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران امروزه شاهد تبلور عینی امنیت در کشورمان هستیم. اگر شهید سلیمانی و همرزمانشان عملیات آفندی در برابر عملیات دشمن انجام نداده بودند ما در داخل تهران باید با گروه های تروریستی می‌جنگیدیم.

633667_392

طلایی عنوان کرد: ما در مقابله با تروریسم و عوامل ناامنی پیشگام شدیم. آنان دنبال این بودند که ناامنی را یکی پس از دیگری به کشور ما انتقال بدهند که بنا به خواسته خدا این هدف محقق نشد.

او در پاسخ به این سوال که این روزها چه اتفاقی برای ما و در نبود شهید سلیمانی رخ خواهد داد؟ گفت: شهید سلیمانی در سال قبل و در همین ایام به دوستانش گفته بود در سال آینده در ایام فاطمیه نخواهم بود. از ویژگی‌های مردان خداست که همه چیز برایشان روشن است و می‌دانند چه اتفاقی رقم می‌خورد کسی که خود می‌داند در سال آینده نیست آنچه را که باید برای تداوم راه خودش و پاسداری از دستاوردهای خود و همرزمان انجام بدهد، انجام داده است.

رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ  بیان کرد: گرچه در غم از دست دادن سردار سلیمانی افسرده هستیم اما سلیمانی‌های فراوان از سوی شهید سلیمانی تربیت شده‌اند. آن‌ها راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند و از این طریق اصلا نگرانی نداریم.  

به گفته طلایی نگرانی نداریم که با رفتن شهید سلیمانی ناامنی در کشور ما رخ بدهد و این اتفاق نمی‌افتد. اما کسانی که این اقدام جنایتکارانه انجام داده‌اند باید هزینه آن را پرداخت کنند. جمهوری اسلامی است که زمان و مکان و نوع انتقام‌گیری سخت خود را تعیین می‌کند و به فضل الهی انتقام سختی از دشمنان خود خواهد گرفت.

او تاکید کرد: طی این دو روز نیروهای مقاومت اقدامات خودشان را علیه پایگاه‌های آمریکایی انجام دادند همچنین بچه‌های رزمنده ثبت‌نام می‌کنند تا رسما منافع آمریکا در هر گوشه دنیا را به خطر بیندازیم و محیط را برای آمریکا ناامن کنیم.

طلایی در پایان گفت: امنیت‌مان از شرایط موجود به برکت خون شهید سلیمانی پایدارتر و مستحکم‌تر  خواهد شد و برعکس ناامنی آمریکایی‌ها در منطقه از این هم سست‌تر خواهد شد.

نظر شما