یک جامعه شناس:

عدم دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب معضل امروز زنان سرپرست خانوار

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۵:۵۰:۲۷
کد خبر: ۹۴۸۸۲۷
عدم دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب معضل امروز زنان سرپرست خانوار
قرایی مقدم گفت: زنان سرپرست خانوار با توجه به عدم دسترسی به فرصت های شغلی مناسب در مقایسه با مردان دارای کار آمدی کمتری بوده و به طور عمده به مشاغل پاره وقت مشغول هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس، در خصوص وضعیت زنان سرپرست خانوار گفت: زنان سرپرست خانوار با توجه به عدم دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب در مقایسه با مردان دارای کار آمدی کمتری بوده و به‌طور عمده به مشاغل پاره وقت مشغول هستند.

او ادامه داد: وضعیت اقتصادی و اجتماعی نامطلوب، پائین بودن سطح دانش و آگاهی و پائین بودن سطح سلامت روانی و جسمی مسائلی هستند که زنان سرپرست خانوار را به قشری آسیب پذیر تبدیل کرده‌اند.

قرایی‌مقدم با بیان اینکه در کشور ما دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهند، افزود: با افزایش این قشر و با توجه به اینکه بسته‌های حمایتی این دو نهاد کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد، زنان سرپرست خانوار همچنان با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این جامعه‌شناس در پایان گفت: اولین جامعه هدف در گروه زنان سرپرست خانوار، زنان بی‌سرپرست بوده و به‌طور عمده زنانی که بر اثر فوت، طلاق و مفقودالاثر شدن همسر سرپرستی خانواده را به دوش گرفته‌اند. این قشر که نسبت به سایرین بسیار آسیب‌پذیر هستند باید موردتوجه واقع شده و بسترهای مناسب شغلی برای آنان فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز