این وکیل و قاضی مردم را سرکیسه کردن!

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۸:۰۳:۰۵
کد خبر: ۹۴۹۵۲۶
این وکیل و قاضی مردم را سرکیسه کردن!
قاضی قلابی که با همدستی یک وکیل دادگستری با جعل اسناد قوه قضائیه از مردم کلاهبرداری می‌کردند از سوی پلیس یزد دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد- در تشریح این ماجرا گفت: مدتی قبل شکایت‌های متعددی به دادگستری رسید مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به‌عنوان قاضی با همدستی یک وکیل سابق دادگستری و نیز فرد دیگری با ادعای اعمال نفوذ و جعل اسناد قوه قضائیه از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

با شروع تحقیقات مشخص شد این افراد با شناسایی کسانی که در دستگاه قضایی پرونده دارند و با این ادعا که نزد مسئولان عالی رتبه قوه قضائیه نفوذ و اعتبار دارند، از آنها کلاهبرداری می‌کردند. به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد، متهمان این پرونده برای جلب اعتماد سوژه‌های خود اقدام به جعل اسناد با امضا و مهر مسئولان عالی رتبه دستگاه قضا کردند.

این مقام قضایی از دستگیری وکیل سابق دادگستری مرتبط در این پرونده کلاهبرداری در یکی از استان‌های همجوار خبر داد و گفت: پس از دستگیری قاضی قلابی، وکیل سابق دادگستری که همدست او بود و نقش بسزایی در این کلاهبرداری‌ها داشت با صدور نیابت قضایی و توسط ضابطین در استان دیگری دستگیر و با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد این فرد در چند استان دیگر هم پرونده داشته و تحت تعقیب بوده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد خاطرنشان کرد: در این پرونده کلاهبرداری، قاضی قلابی و وکیل سابق با توجه با آشنایی نسبی با فرآیندهای حقوقی و قضایی، اعتماد مردم را جلب می‌کردند و در این مسیر با جعل اسناد، عناوین و مهرهای اشخاص، مردم را سرکیسه و مبالغ قابل توجهی کلاهبرداری کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز