رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد؛

۲ هزار نفر از سیلاب نجات یافتند/ قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۸:۵۴:۴۸
کد خبر: ۹۴۹۵۵۷
۲ هزار نفر از سیلاب نجات یافتند/ قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان
نجار درباره امدادرسانی به مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، درباره آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان گفت: با بارش باران شدید در استان سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر، میزان بارندگی در برخی از نقاط این استان به بالای ۶۰۰ میلیمتر رسید.

وی با اشاره به قطع راه‌های ارتباطی ۵۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان افزود: ۲۶ محور مواصلاتی هم در این استان مسدود شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به قطع برق ۱۳۰ منطقه در استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارش‌های شدید طی روزهای اخیر آسیب شدیدی به حوزه کشاورزی، خطوط برق و تلفن بخش‌هایی از شهرستان‌های نیکشهر، دلکان و کنارک وارد شده است.

نجار با بیان اینکه امدادگران حدود ۲ هزار نفر را از سیلاب نجات دادند، تصریح کرد: به دلیل هشدار‌هایی که از قبل داده شده بود، مردم استان در آمادگی نسبی بودند.

وی در مورد خسارت‌های جانی سیل استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته بر اثر سیل و آبگرفتگی یک کودک جان خود را از دست داد و ۲  نفر دیگر نیز مفقود شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در این مدت ۲۰۰ خودرو گرفتار در سیل رهاسازی شدند و راه‌های شهرستان‌های ایرانشهر به تنوج  نیز بازگشایی شد.

نجار با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و بارش شدید باران منجر به سیلاب شده است، گفت: روز گذشته به دلیل وضعیت جوی امکان مانور بالگرد‌ها در استان سیستان و بلوچستان وجود نداشت، اما به محض قطع شدن بارش باران، امدادرسانی به وسیله بالگرد انجام شد.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی و چادر در میان سیل زدگان افزود: امروز نیز کمک‌های امداد و نجات و هلال احمر توسط یک فروند هواپیمای باری ارتش به منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تلاش کردیم تا کسی در سیلاب جان خود را از دست ندهد و میزان تلفات کم باشد، گفت: به محض فروکش کردن سیلاب، کارشناسان برای ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

نظر شما