ارسال بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی برای سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۱:۴۴:۵۰
کد خبر: ۹۴۹۶۷۶
ارسال بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی برای سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارسال ۱۱ هزار و ۲۰۰ بسته غذایی در ۷۲ ساعته برای سیل زدگان سیستان وبلوچستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ سعید متانی، با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در شرایط اضطراری و به هنگام وقوع حوادث و سوانح، دو راهکار اصلی «توزیع عمومی غذا» و «توزیع بسته های غذایی آماده» برای مدیریت وضعیت تغذیه ای افراد در ساعات اولیه حوادث در دستورکار نیروهای امدادرسان قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از توزیع بسته های غذایی آماده و بسته بندی شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در مناطق سیل زده، کاهش یا پیشگیری از سوءتغذیه و همچنین توان بخشی افرادی است که دچار سوءتغذیه متوسط هستند.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: همچنین از زمان وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان تاکنون سه هزار و ۲۰۰ تخته چادر امدادی کامل تیپ ۲، سه هزار و ۲۸۰ تخته پتو مینک نمدی، پنج هزار کیلوگرم نایلون پوشش چادر، هفت هزار و ۸۲۰ بسته قند ۷۰۰ گرمی، ۱۳ هزار و ۳۸۷ بسته شکر ۹۰۰ گرمی، ۱۷ هزار و ۵۹۱ بسته حبوبات ۹۰۰ گرمی، سه هزار بسته غذایی یکماهه، پنج هزار و ۲۰۰ قوطی کنسرو لوبیا چیتی، هزار و ۴۰۰ بسته چای خشک، ۱۱ هزار و ۵۲۰ بطری روغن مایع ۸۱۰ گرمی و هزار قوطی کنسرو تن ماهی برای توزیع در میان سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان به این استان ارسال شده است.

متانی اضافه کرد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های ارزیاب هلال احمر و مسئولین استانی مشخص شده که بیشتر محور ارتباطی شهری و روستایی در این استان مسدود شده و به عبارتی ساده تر تمامی راههای زمینی بسته شده و شرایط هوا نیز تا ساعتی پیش مساعد انجام عملیات امداد و نجات نبوده، اما نیروهای امدادرسان هلال احمر حاضر در منطقه به همراه خلبانان امداد هوایی هلال احمر در حال انتقال بسته های غذایی شرایط اضطراری پیچیده برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان هستند و عملیات امداد و انتقال این بسته ها با جدیت و قوت ادامه دارد.

وی بیشترین مشکلات سیلاب در سیستان و بلوچستان را در شهرستان‌های چابهار، کنارک، فنوج، نیکشهر و دلگان عنوان کرد و افزود: خدمات رسانی سریع و مطلوب به هموطنان سیلزده این استان در اولویت تمامی نیروهای امدادرسان صف و ستاد هلال احمر قرار دارد به طوریکه با بسیج امکانات منطقه و کشور درصد رفع مشکل مردم هستیم.

بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی، قطع شدن برق ۱۳۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان و قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک و قصرقند از جمله خسارت‌های سیل ۲ روز اخیر در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

همچنین در جریان سیلاب اخیر بیش‌از ۲۰ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان دچار خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شدند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که روز جمعه تا یکشنبه در سیستان و بلوچستان فعال بود بارش‌های قابل توجهی به همراه داشت به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب این استان به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده است.  

احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان روز گذشته(یکشنبه) گفت: سیلاب در جنوب این استان ارتباط بیش‌از ۵۰۰ روستا را قطع کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط برقرار شده ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل هستند.

نظر شما