اوتیسم، انجمنی که پاسخگو نیست/ کودکان اوتیسمی تنهایند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۷:۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۴۹۷۶۱
اوتیسم، انجمنی که پاسخگو نیست/ کودکان اوتیسمی تنهایند
کودکان و خانواده های اوتیسمی مشکلات و چالش های بسیاری دارند. گلایه هایی که به نظر می رسد مامنی برای حل آن وجود ندارد!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانواده‌های کودکان اوتیسمی گلایه‌های بسیاری از نحوه برخورد جامعه با آن‌ها دارد. کودکان اوتیسمی حتی مدارس دولتی مخصوص برای بازگشت به جامعه ندارند و تعداد زیادی از آن‌ها در خانه می‌مانند و به مدرسه نمی‌روند.

کار بدین جا ختم نمی‌شود و خانواده‌های این افراد گلایه می‌کنند هتل‌ها چنانچه متوجه شوند کودکان‌شان اوتیسمی هستند مانع از حضور آن‌ها می‌شوند و به تعبیری هتل‌ها این کودکان را راه نمی دهند.

جامعه آگاهی از برخورد با کودکان ندارند و هیچ‌کس نمی‌داند با کودک اوتیسمی چه رفتاری باید انجام بدهند. چه کارهایی برای بازگشت آن ها به جامعه وجود دارد و هزاران گلایه دیگر.

در این میان سوال پیش می‌آید که انجمن اوتیسم چه اقداماتی برای حل مشکلات انجام داده و آیا تاکنون رایزنی برای رفع برخی از این چالش‌ها داشته است؟

در این رابطه به سراغ سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران، رفتیم تا در مورد مشکلات این کودکان صحبتی داشته باشیم. خبرنگار برنا پس از یک هفته پیگیری موفق به ارتباط با این مقام مسئول نشد و در پایان در پاسخ به چرایی عدم پاسخگویی و موکول مصاحبه به زمان و ساعات دیگر پس از یک هفته، بیماری بستگان را دستاویز قرار داد.

حال می‌توانیم دلیل حال بد کودکان اوتیسم را بهتر بدانیم. کودکان اوتیسم تنهایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز