وزیر نیرو در چابهار:

اجرای ۶۰ پروژه صنعت آب و برق در استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۴:۲۸:۲۰
کد خبر: ۹۵۰۴۸۷
اجرای ۶۰ پروژه صنعت آب و برق در استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان
وزیر نیرو میزان بارش‌های امسال در استان سیستان و بلوچستان را بیش از ۴۵ برابر سال گذشته اعلام کرد و گفت: هم اینک ۶۰ پروژه وزارت نیرو در این استان با پیشرفت ۴۶ درصد در دست اجراست.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۱۲۶ روستا در روستای «صدیق زهی» چابهار با ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان افزود: طبیعی است که با چنین بارش پردامنه‌ای از احتمال بروز سیلاب و برخی خسارات ناشی از آن گریزی نیست. امید می‌رود با صبوری هموطنان و با تلاش و فعالیت همه دست اندرکاران خسارات وارده به حداقل رسیده و هر چه زودتر شرایط عادی برقرار شود تا بعد از آن شاهد منافع و فواید این بارش‌ها در جهت اشتغالزایی و تولید بیشتر باشیم.

وی در این آیین که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، میزان ذخایر آب شیرین در مخازن استان سیستان و بلوچستان اعم از چاه نیمه‌ها و سدها را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب و حجم خالی موجود در یکی از سدها را حدود ۱۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و آن را نویدبخش سالی پرخیر و برکت برای کشاورزان، دامداران و روستاییان این استان دانست.

وزیر نیرو با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرکشی به مناطق سیل زده و مشاهده خسارات وارده برای چاره جویی های لازم گفت: در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برای بهره برداری ۲۲۷ پروژه در سراسر کشور، امروز یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی روستایی برای دسترسی جمعیت ۲۱۶ روستا در شهرستان های چابهار، قصرقند، میرجاوه، مهرستان، خاش و سرباز به شبکه آب سالم و پایدار در استان سیستان و بلوچستان بهره برداری و همزمان، عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۲۶روستای دیگر در این مناطق و همچنین شهرستان‌های نیکشهر، سوران و سیستان با نزدیک به یکصد هزار نفر جمعیت آغاز می‌شود و جمعیت روستایی برخوردار از آب به حدود ۶۸ درصد می‌رسد.

وی افزود: امید است در آینده نزدیک جشن بهره‌مندی جمعیت صد در صدی روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب سالم و بهداشتی برگزار شود.

اردکانیان مجموعه هزینه این پروژه‌ها با بهره‌برداری ۷۱۳ کیلومتر و آغاز احداث ۴۶۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع را ۳۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: وظیفه ما تثبیت جمعیت روستایی به‌ویژه در مناطق مرزی کشور است.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان هم اینک ۶۰ پروژه وزارت نیرو با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومان و ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که تا پایان دولت بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو همچنین خاطرنشان کرد: مجموعه بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی (مهر ۹۸) تاکنون ۱۱۵ میلی‌متر بوده که نسبت میانگین بلندمدت ۵۰ ساله بیش از ۳۴ درصد و در مقایسه با سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طبق آمار سازمان بهداشت جهانی از هر ۱۰ نفر جمعیت شهری یک نفر و روستایی ۸ نفر هنوز به آب کافی دسترسی ندارند، اظهار داشت: هم اینک صد درصد جمعیت شهری به آب شرب سالم دسترسی دارند.

اردکانیان گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته اعم از دولت و مجلس و اجازه رهبری در استفاده از صندوق توسعه ملی، چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی در کشور هزینه و ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستا با جمعیت هشت میلیون نفر از شبکه آب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند که این رقم تا پایان دولت دوازدهم ۱۰میلیون نفر هدفگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز