رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

وجود ۴ هزار میلیارد دکل مخابراتی در دنیا/ تا کنون مدرکی در خصوص مخاطرات دکل‌های مخابراتی وجود ندارد/ موبایلی که در دست راست ماست تشعشعات بیشتری از آنتنی دارد که بالای سر ما است

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۰:۳۴:۲۰
کد خبر: ۹۵۰۷۷۸
وجود ۴ هزار میلیارد دکل مخابراتی در دنیا/ تا کنون مدرکی در خصوص مخاطرات دکل‌های مخابراتی وجود ندارد/ موبایلی که در دست راست ماست تشعشعات بیشتری از آنتنی دارد که بالای سر ما است
ناهید خداکرمی گفت : موبایلی که در دست ما است مخاطرات بیشتری نسبت به دکل های مخابراتی بالای سر ما دارد و با پیام‌های غیرکارشناسانه استرس مردم را زیاد نکنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، گفت: در حوزه دکل های مخابراتی باید گفت که وضعیتی نصب دکل ها در ابتدا مناسب نبود.  تعدادی از این دکل ها بدون مجوز در ابتدای شورای پنجم از سوی اپراتورها نصب شده بود.

او افزود: تعداد زیادی از دکل ها بدون اطلاع نصب می شد و به صورت میدانی وجود آنها اطلاع پیدا کردیم. امکان بررسی برخی از این دکل ها وجود ندارد و شاید برخی از آنها امنیتی باشد اما آنچه از نظر سلامتی مطرح است ، بررسی وجود این دکل ها در شورای شهر بوده که معیارهای فاصله ای و منظری رعایت می شود.

خداکرمی خاطر نشان کرد: ذهن شهروندان برای ما اهمیت زیادی دارد و در برخی موارد به خاطر بحث سلامت روان مجوز نصب دکل نمی‌دهیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد : ما در دنیای تکنولوژی زندگی می کنیم و چه بخواهیم یا نه اگر موبایل را از ما دور کند دچار استرس می شویم و به تکنولوژی وابسته هستیم وجود تکنولوژی ساز و کار دارد در دنیا ۴ هزار میلیارد دکل نصب شده است.

او تصریح کرد: کاهش تعداد شکایت از دکل ها و آنتن ها نشان می دهد که مردم آن را به صورت ضرورت می بینند اما باید استاندارد‌ها رعایت شود

خداکرمی بیان کرد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که هنوز هیچ مقاله‌ای که بگوید به صورت قاطعانه این امواج و آنتن ها می‌تواند به صورت مستقیم بر تغییر دی ان ای تاثیر و در ایجاد سرطان موثر باشد منتشر نشده است. اما مقالات داریم که در افرادی که معرض پارازیت ها کار می کنند ممکن است میزان سرطان افزایش پیدا کند و ما نمی توانیم بگوییم همه آنهایی که با آنها کار می‌کنند به سرطان مبتلا می‌شوند چرا که عوامل سرطان متعدد است.

او تاکید کرد: هر عامل بیرونی که بتواند تغییر شکل سلولی دهند می‌تواند باعث سرطان شود اما باز مقاله ای نداریم که به صورت متقن بگوید امواج موبایل و دکل‌های استاندارد بتواند این تغییرات را در سلولهای ایجاد کنند که منجر به سرطان شود.

به گفته عضو شورای شهر تهران حتی گاهی می بینیم میگویند سیگار سرطان‌زا ست اما یک فرد ممکن است در تمام طول عمر سیگار بکشد ولی سرطان نمی گیرد چرا که سایر فاکتورها را ندارد.

او با بیان اینکه به مردم استرس اضافه نکنیم عنوان کرد:  اطلاعات متقن نداریم که زایمان زودرس یا مرگ جنین از وجود این دکل ها باشد.  اینگونه نیست که ما در معرض سرطان و مرگ داخل رحمی جنین باشیم. کشور ما از نظر میزان ابتلا به سرطان هنوز هم جزو کشورهای کم است و نسبت به آمریکا و اروپا کم هستیم تنها سرطانی که بیشترین آن را داریم معده است آن هم در برخی از استانها اینگونه است.

خداکرمی افزود: وضعیت ما از نظر سرطان بد نیست نه تنها ما این گونه هستیم بلکه کشورهای منطقه اینگونه هستند

او ادامه داد: در آمریکا از هر ۱۰ زن یک نفر مبتلا به سرطان سینه می شود و عدد ما کمتر است اما یادمان نرود که جامعه ما رو به پیر سالیست. این به معنی آن است که سرطان و مرگ و میر و افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد : یکی از مهمترین علت های سرطان افزایش سن است است و هر چقدر پیرتر شویم در معرض بیشتر سرطان هستیم بنابراین مسائل را باید به صورت جامع ببینیم.

خداکرمی در پایان گفت: موبایلی که در دست راست ماست تشعشعات بیشتری از آنتنی دارد که بالای سر ما است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز