ستاد مبارزه با مواد مخدر:

افزایش شیوع مصرف مواد مخدر در کشور

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۴:۵۳:۳۶
کد خبر: ۹۵۱۴۱۶
افزایش شیوع مصرف مواد مخدر در کشور
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور: مازندران یکی از استان‌های پیشرو در جلوگیری از ابتلا به مواد مخدر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اصلانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در شهرستان ساری با اشاره به کشت موادمخدر در کشور افغانستان و همجواری ایران در مسیر ترانزیت این مواد گفت: سال‌های ۵۷ تا ۶۶ شاهد کاهش شیوع مصرف مواد مخدر در کشور بودیم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر افزایش شیوع مصرف مواد مخدر و اهمیت عزم دستگاه‌ها در کاهش ابتلا به اعتیاد افزود: تجمیع درآمد‌های ستادی با عضویت ۱۲ سازمان برای مقابله با این معضل ضرورت داشته و مازندران یکی از استان‌های پیشرو در جلوگیری از ابتلا به مواد مخدر است.

اصلانی با بیان اینکه بر اساس آمارها، ۸/۱۲ درصد افراد به اعتیاد گرایش می‌یابند، الویت بندی موضوعات حوزه مواد مخدر و راهکار‌های مقابله با ترانزیت در مازندران را اولویتی مهم برشمرد و گفت: ۵۰ درصد الگوی مصرف مواد مخدر در کشور به مصرف تریاک اختصاص دارد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از مصرف ۱۲ درصدی مواد مخدر از خانواده ماری جوآنا خبر داد و افزود: ۶/۲ درصد مازندرانی‌ها مبتلا به اعتیاد شده که نسب به میانگین کشوری، ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اصلانی نرخ شیوع مخدر در کشور را ۱/۲ و مازندران را حدود یک درصد عنوان کرد و تصریح کرد: محیط‌های کارگری کشور با ۳/۲۲ درصد آلودگی مصرف مخدر روبرو بوده و در مازندران این میزان ۱۳ درصد است.

معاون مقابله و عرضه در امور بین الملل ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به افزایش بیش از ۵۸ درصدی عملیات‌های کشف مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: شاهد انهدام باند‌های مخدر با افزایش ۱۲ درصدی هستیم.

اصلانی بر ورود سپاه، بسیج و دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با اعتیاد تاکید کرد و افزود: با تصمیمات مناسب امنیتی و اطلاعاتی، راهکار‌های مناسب در پیشگیری اعتیاد اقشار مردم مازندران انجام شده است.

استاندار مازندران هم با اشاره به لزوم فعال سازی سمن‌های دانش آموزی در اطلاع رسانی به دانش آموزان و اجرای طرح یاریگران در مدارس حاشیه نشین برای مقابله با سوداگران افیونی تصریح کرد: لزوم توجه به آموزش و اشتغال و نیز پژوهش ویژه افراد آسیب دیده و بهبود یافته در دستگاه‌های اجرایی، جدی گرفته شود.

احمد حسین زادگان پذیرش اجتماعی معتادان را موضوعی مهم در بهبود آن‌ها دانست و گفت: با رویکرد‌های اجتماع محور و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی باید مقابله با مواد افیونی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران، نبود آگاهی کافی را از دلائل ابتلا به اعتیاد برشمرد و افزود: ۱۰۰ سمن در ۱۰۰ روستا و با ساماندهی ۱۰۰ هزار دانش آموز بر اساس الویت استان در موضوعات مختلف مانند عمرانی، فرهنگی، اشتغالزایی، مهارتی و اعتیاد ایجاد شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز