معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد:

پیگیر لایحه استخدامی شهرداری برای تصویب هستیم/ برخی قوانین جدید سبب شده نتوانیم فردی را برای ماموریت خارجی جهت تحویل قطعات قطار شهری اعزام کنیم

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۰:۵۰:۲۸
کد خبر: ۹۵۴۰۵۷
پیگیر لایحه استخدامی شهرداری برای تصویب هستیم/ برخی قوانین جدید سبب شده نتوانیم فردی را برای ماموریت خارجی جهت تحویل قطعات قطار شهری اعزام کنیم
شهریار آل شیخ با اشاره به حل برخی مشکلات در حوزه شهرداری از جمله دیوان محاسبات و سهم دولت از شهرداری ها به لزوم تصویب قانون استخدامی شهرداری ها تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد، در سی و سومین نشست معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهرها که صبح امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه برگزار شد گفت: تاکنون دو اتفاق خوب در پیگیری دبیرخانه کلانشهرها رخ داده است و بدین ترتیب از ظرفیت همه شهرها برای پیشبرد آن ها استفاده شد.

او افزود: موضوع دیوان محاسبات و ورودش به شهرداری ها نیز یکی از این مسائل بود که سطح ورود در همه شهرها به یک گونه نبوده که خوشبختانه این معضل حل شده است.

آل شیخ اضافه کرد: موضوع دیگر پی‌گیری سهم دولت از سهم شهرداریها در ارزش افزوده بود که این امر در بحث درآمد پایدار شهرداری موثر واقع شده است.

او اظهار کرد: تبصره خطرناکی در سهم شهرداری ها اضافه شده و احتمال حذف آن ها وجود دارد.

معاون شهردار مشهد عنوان کرد: از سویی قانون استخدامی شهرداری را پیگیری کردیم که متاسفانه از کمیسیون اجتماعی مجلس بیرون آمد و در نوبت قرار نگرفت که تلاش ویژه ای برای تعجیل در نوبت دهی صورت گیرد. با این وجود در نوبت هستیم. با این وجود این لایحه همه خواسته های ما را در بر نمی گیرد.

آل شیخ با اشاره به اینکه متاسفانه حضور شهرداری ها در کمیسیون های مختلف حذف شده است، افزود: در این رابطه گلایه داریم چرا که نگاه بالادستی انجام شده است.

او تصریح کرد: پیگیر لایحه استخدامی شهرداری برای تصویب هستیم تا بتوانیم مسائل منابع انسانی را ساماندهی کنیم.

معاون شهردار مشهد با اشاره به قوانین موجود در حوزه سفرهای خارجی مدیران کلان شهرها تاکید کرد: در حال حاضر مشکلاتی در رابطه با سفر ها و ماموریت های خارجی هستیم که یک سری عوامل دست و پاگیر وجود دارد که امروز ما برای تحویل گیری اجرای قطار شهری چندین ماه است که نمی توانیم فردی را به خارج اعزام کنیم.

نظر شما