اگر میگرن دارید هیچ وقت لب به این غذاها نزنید

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۸:۳۴:۲۱
کد خبر: ۹۶۲۸۵۴
اگر میگرن دارید هیچ وقت لب به این غذاها نزنید
نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی می تواند به درمان میگرن کمک کند یا در مواردی باعث تشدید درد شود. در نتیجه بهترین راه حل برای درمان میگرن رژیم غذایی مناسب است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که دچار میگرن هستند سبزیجاتی شامل فلفل قرمز یا فلفل سبز تند، انواع ترشی، انواع زیتون، انواع لوبیا (لوبیای سفید، لوبیا چیتی، لوبیا سبز، باقالی) را مصرف نکنند همچنین توصیه می شود تا بیماران مصرف گوجه فرنگی و پیاز را به نصف فنجان در روز محدود کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: میوه هایی مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، موز و آناناس بهتر است به نصف فنجان در روز محدود شوند.

جوزدانی ادامه داد: میگرنی ها میوه های خشک شده دارای مواد نگهدارنده مانند کشمش، خرما، قیسی، انجیر، آوکادو، خربزه، آلو قرمز و مرکبات مانند پرتقال، لیمو شیرین، لیموترش را تا حد امکان مصرف نکنند.

او بیان کرد: میگرنی ها می توانند سایر میوه های تازه، منجمد، کمپوت شده و آب میوه ها را مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:محصولات لبنی غیر مجاز برای افراد میگرنی نیز شامل اکثر پنیرها، خامه، شیر پرچرب و شیرکاکائو است و شیر کم چرب، شیر هموژنیزه با یک درصد چربی، پنیر خامه ای، ماست کم چرب (نصف فنجان در روز) و انواع تخم مرغ موادغذایی مجاز برای مبتلایان به میگرن محسوب می شوند.

نظر شما