مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد!

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۲۱:۰۵:۰۴
کد خبر: ۹۶۲۸۶۴
مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد!
به دنبال پیدا شدن موارد ابتلا به بیماری کرونا در منطقه آلپ فرانسه مدارس این منطقه تعطیل شدند.

به گزارش گروه اجتمماعی خبرگزاری برنا؛ به دنبال گزارش ابتلای پنج مورد دیگر به بیماری کرونا در پیست اسکی آلپ فرانسه، مدارس این منطقه تعطیل شدند.

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد پنج تبعه انگلیس پس از اقامت در یک کلبه با یک تبعه دیگر انگلیسی که به تازگی از سنگاپور به آنجا آمده بود به این بیماری مبتلا شدند.

یکی از این مبتلایان کودکی ۹ ساله است که در شهر «کانتامینز» زندگی می‌کند و در آنجا به دو مدرسه می‌رود. به همین دلیل مقامات هر دو مدرسه را تعطیل کردند و کلیه دانش‌آموزان آن‌ها را تحت نظارت قرار دادند.

در حال حاضر، پنج تبعه انگلیسی که به کرونا مبتلا شده‌اند به همراه شش نفر دیگر که با این پنج نفر در تماس مستقیم بودند در یک بیمارستان در شهر لیون تحت مراقبت هستند. این شهر یکی از مراکز محبوب برای گردشگران اسکی است که با پیدا شدن سر و کله ویروس کرونا همه فعالیت‌های آن تحت تاثیر قرار گرفته است.

کرونا نخستین بار در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین دیده شد و از آن زمان تاکنون بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از ۴۰ هزار نفر را در سراسر جهان از جمله چین آلوده ساخته و سبب جان باختن ۹۱۰ نفر شده است. در فرانسه ۱۱ مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده، اما تاکنون تلفات جانی نداشته است.

سازمان بهداشت جهانی شرایط اضطراری بهداشتی اعلام کرده و مجمع جهانی تحقیق و نوآوری دانشمندان جهان یازدهم و دوازدهم فوریه در ژنو در این خصوص برگزار خواهد شد.

نظر شما