برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

بالاخره آزادراه تهران - شمال افتتاح شد/ برف گیلان را دفن کرد/ هواپیماها همچنان حادثه می‌آفرینند/ ظفر به مدار نرسید!

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۲۳:۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۶۳۷۶۱
بالاخره آزادراه تهران - شمال افتتاح شد/ برف گیلان را دفن کرد/ هواپیماها همچنان حادثه می‌آفرینند/ ظفر به مدار نرسید!
هفته ای که گذشت همراه بود با اخبار متعددی در حوزه اجتماعی؛ به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخش های از اخبار مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

بحران هفته: همچنان کرونا

دولت چین از افزایش شمار قربانیان «کرونا» در این کشور به هزار و ۱۱۳ نفر نفر خبر داد.

بر اساس این گزارش، این ویروس جدید از ابتدای شیوع خود در ماه دسامبر تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است.

تا به امروز دستکم ۲۵ کشور در جهان مواردی از ابتلا به این ویروس را گزارش داده‌اند که این امر مقامات بهداشت و درمان در کشورهای مختلف جهان را به اعمال تدابیر حفاظتی و صدور هشدارهای مسافرتی با امید محدود کردن دامنه شیوع این بیماری وادار ساخته است.

در این میان شماری از کشورها با اعزام هواپیماهایی به چین اتباع و کارکنان رسمی خود را که در این کشور اقامت دارند، به طور اضطراری خارج کرده‌اند.

همچنین سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد انتظار می‌رود اولین واکسن کروناویروس در مدت ۱۸ ماه ساخته شود.

افتتاح هفته: آزادراه تهران- شمال

آزادراه تهران شمال به‌صورت آزمایشی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ روز چهارشنبه 23بهمن ماه برای عموم از سمت ورودی بزرگراه همت بازگشایی شد.

این تردد صرفاً برای وسایل نقلیه سواری بوده و ورود وسایل نقلیه سنگین موتورسیکلت و وانت ممنوع بود.

وحشت هفته: گرگ

در هفته گذشته همواره خبر وجود گرگ در نزدیک نقاط مختلف شهر زنجان نقل محافل شده و اداره کل محیط زیست استان زنجان نیز این موضوع را تایید کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: وجود گرگ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، مورد تایید بوده و به همین علت ماموران یگان حفاظت برای متواری کردن آنها اقدام لازم را انجام داده است.

اتفاق هفته: برف و کولاک

در هفته گذشته سرمای شدید  بسیاری از مناطق کشور از جمله شمال کشور زیر برف مدفون کرد که استان گیلان تحت تاثیر شدت بارش برف دچار مشکلات متعددی از جمله قطعی برق و راه های ارتباطی و وقوع بهمن بود.

یکی از شهروندان لاهیجان در رابطه با وضعیت شهرهای شمالی گفت: در حال حاضر هیچ امکاناتی وجود ندارد. در شهر لاهیجان و رشت و حومه تنها گاز موجود است و آب و برق نداریم و تنها در چند منطقه برق وصل شده است.

او افزود: چهار ماشین اداره گاز و نیروهای شهرداری در حال فعالیت هستند ولی شهر خیلی بزرگ است.

این شهروند لاهیجانی بیان کرد: از هر 4 نانوایی، یک نانوایی باز است. مردم جلوی اداره برق هستند و نسبت به این وضعیت اعتراض دارند.

او با اشاره به اینکه بارش برف از صبح روز گذشته (سه‌شنبه گذشته) آغاز شده بود، اظهار کرد: لاهیجان شهر بزرگی است. ماشین‌های آفرود از اداره ورزش در حال تردد هستند تا وضعیت را بهبود ببخشند اما با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم و سطح برف و راه‌بندان زیاد است.

در پی این حوادث سخنگوی سازمان اورژانس گفت: بر اثر بارش برف و‌ ریزش بهمن در استان گیلان ۷ نفر جان باختند که از این تعداد ۵ نفر بر اثر ریزش بهمن در رودبار و ۲ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع و ریزش سقف در رشت بودند.

همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از برف استان گیلان خبر داد.

زلزله هفته: باز هم گیلان

زلزله‌ای به قدرت 4/5 ریشتر در ساعت 14:23 دقیقه روز گذشته (چهارشنبه) در عمق 18کیلومتری حوالی احمد سرگوراب از توابع گیلان را لرزاند.

ثبت‌نام هفته: کنکور

ثبت نام برای کنکور سراسری ۱۳۹۹ از ۱۶ بهمن آغاز شده است و داوطلبان تا پنجشنبه ۲۴ بهمن فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند

قاچاق هفته: میمون و مار

چندی پیش محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط تعدادی حیوان وحشی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد خبر داد.

محمد کرمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران، هدف از قاچاق این حیوانات را به نمایش گذاشتن آنها عنوان کرد.

خبر عجیب هفته: تنبیه بدنی دانش آموزان

حمیدرضا شعبانی سه‌شنبه 22 بهمن درباره موضوع تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در شیراز به خبرنگاران گفت: روز دوشنبه 21 بهمن ماه گزارشی مبنی بر وقوع تنبیه بدنی در یکی از مدارس غیردولتی شهر شیراز دریافت شد که پس از دریافت این گزارش بلافاصله پیگیری این موضوع در دستور کار آموزش وپرورش قرار گرفت.

حوادث تکراری هفته: دوباره هواپیما

هواپیمای ایران ایرتور به مقصد استانبول به دلیل نقض فنی بعد از گذشتن حدود دو ساعت از زمان سوار کردن مسافران موفق به پرواز نشد.

همچنین هواپیمایی شرکت هواپیمایی ماهان پرواز به شماره ۴۵۲۲ بعداز ظهر دوشنبه تهران– یاسوج بدلیل وزش باد شدید و بیش از حد استاندارد در یاسوج هواپیما موفق به فرود در فرودگاه یاسوج نشد.

در راستای رعایت ایمنی مسافران و پرواز از ادامه مسیر منصرف و به تهران بازگشت.

خبر بد هفته: مرگ مهاجران

شنبه 19بهمن ۱۳ مهاجر که در حال عبور از مرز کوهستانی ایران با ترکیه در شهرستان چالدران بودند بر اثر شدت کولاک، از سرما جان باختند.

شکست هفته: پرتاب هفته

غروب یک‌شنبه 20 بهمن ماه ماهواره ظفر توسط ماهواره بر سیمرغ به مدار زمین پرتاب شد اما پرتاب ⁧این ماهواره موفقیت‌آمیز نبود.

این ماهواره به مدار ٥٤٠ کیلومتری زمین رسید اما سرعت که باید به ٧٤٠٠ کیلومتر در ساعت می‌رسید، بیش از ٦٥٠٠ کیلومتر نشد، به همین دلیل در مدار قرار نگرفت.

گفته می‌شود اشکال در موتورهای ماهواره بر، دچار افت سرعت شد ‌و به همین دلیل ماهوار ظفر در مدار نایستاد.

خردادماه سال آینده ماهواره ظفر ۲ پرتاب می‌شود.

محرومان هفته: دانشجو معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانشجومعلمان به دلیل اینکه اشتغال به‌کار ندارند به آن‌ها عیدی تعلق نمی‌گیرد ولی در تلاش هستیم معوقات را تا پایان سال واریز کنیم.

پلمپ هفته: پارکینگ پروانه

چندی پیش خبر بسته شدن پارکینگ پروانه در رسانه‌ها منتشر شد. در پی پیگیری‌های خبرنگار برنا حمیدرضا تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در رابطه با انتقال پارکینگ پروانه گفت: اطلاعی در مورد انتقال پارکینگ پروانه ندارم و امروز صبح (شنبه گذشته) اطلاع پیدا کردم!

همچنین محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، در رابطه با چرایی برخورد با دستفروشان در شب‌های عید گفت: دستفروشان به من ارتباطی ندارد.

جلوگیری هفته: نهی از خودکشی پسر جوان

حوالی ساعت 12:30 ظهر روز جمعه 18بهمن ماه جوانی 23 ساله پس از بالا رفتن از پل هوایی تقاطع یادگار امام و خیابان آزادی قصد داشت اقدام به خودکشی کند. با در جریان قرار گرفتن پلیس از این موضوع، ماموران کلانتری 108 نواب به منطقه اعزام شدند و پس از گفت‌گویی چند دقیقه‌ای از سوی ماموران کلانتری و همچنین نیروهای آتش نشانی، فرد مورد نظر از خودکشی پشیمان و متقاعد شد دست به چنین اقدامی نزند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز