شهرداری تهران با سگ‌های ولگرد چه می‌کند؟

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۴:۴۳:۰۸
کد خبر: ۹۶۳۹۹۵
شهرداری تهران با سگ‌های ولگرد چه می‌کند؟
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با سرنوشت سگ‌های ولگرد در تهران و حومه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با حضور سگ‌های ولگرد در برخی از مناطق تهران گفت: سگ‌ها حیواناتی هستند که در محیط شهری حضور دارند و زندگی می‌کنند. امکان اینکه از این چرخه اکوسیستم حذف شوند نیست و حذف آن برای محیط زیست مخاطره خواهد داشت.

او افزود: منتهی در این چرخه اکوسیستم باید تعادل وجود داشته باشد تا با رشد تصاعدی یک گونه، گونه دیگر نابود نشود و این نظم برهم نخورد.

صدراعظم نوری تصریح کرد: ساماندهی سگ‌های ولگرد بر اساس قانون شهرداری‌ها برعهده شهرداری تهران است. بدین ترتیب باید آن‌ها را جمع آوری و ساماندهی کنند تا سازوکار لازم برایشان فراهم شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در همین راستا یکی از کارهای شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل این است که سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کند.

او افزود: در شهر تهران به دلیل اینکه 11 منطقه حریم دارد غالبا این سگ‌ها از حریم تهران وارد می‌شوند و از خارج تهران به حریم می‌آیند و به داخل شهر می‌رسند.

به گفته صدراعظم نوری قاعدتا مناطقی که حریم دارد فراوانی سگ‌ها بیشتر است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: کاری که شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل می‌کند این است که این سگ‌ها را توسط پیمانکار جمع‌آوری و سپس واکسینه می‌کند بعد از آن عقیم سازی و رها خواهد کرد.

او گفت: اگر متقاضیانی برای نگهداری این سگ‌ها باشد می‌توانند ببرند و نگهداری کنند و برخی از این سگ‌ها به خاطر نژاد خاصی که دارند آموزش پذیر هستند و در یکسری فعالیت‌ها از آن‌ها استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پیمانکاران مربوطه کارشان این است که آن‌ها را جمع آوری و سپس واکسینه، عقیم‌سازی و رها کنند، بیان کرد: برخی سگ‌هایی که بیمار هستند و به خصوص بیماری مسری دارند طبق دستورالعمل بین‌المللی باید معدوم شوند.

او در پاسخ به این سوال که چرا تعداد این سگ‌ها در یکسری مناطق بیشتر از سایرین است؟ افزود: این‌ها باید گزارش شود تا سریع جمع آوری شوند.

صدراعظم نوری افزود: در این حوزه، پیمانکاران علاقه زیادی به فعالیت ندارند. غالبا هر زمان هم که مناقصه می‌گذارند تنها یک پیمانکار شرکت می‌کند و پیمانکارانی نیستند که بخواهند در آن جا رقابت کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان تصریح کرد: در دو الی سه نقطه در شهر تهران به خصوص در جنوب فضای زیادی برای آنان ایجاد شده است همچنین در غرب یعنی منطقه 22 و در شرق منطقه 4  برای آن ها کمپ‌هایی اختصاص داده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز