مصدومیت ۵ محیط‌بان مازندران براثر حمله شکارچیان غیرمجاز

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۰۹:۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۱۷۹
مصدومیت ۵ محیط‌بان مازندران براثر حمله شکارچیان غیرمجاز
مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به مصدوم شدن چهار محیط بان شهرستان بهشهر در درگیری با متخلفان شکار غیرمجاز گفت: یک محی‌طبان نیز در شهرستان سوادکوه مصدوم شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسینعلی ابراهیمی با اشاره به مصدوم شدن چهار محیط بان شهرستان بهشهر در درگیری با متخلفین شکار افزود: شکارچیان در محدوده بندرگز در خلیج گرگان با حمله به محیط بانان، آنان را مصدوم و متواری شدند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله با یک دستگاه قایق موتوری در حال پایش و جمع کردن لاشه‌های پرندگان تلف شده در تالاب میانکاله بوده که با دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان با یک دستگاه قایق موتوری در تالاب، بلافاصله به محل مورد نظر در خلیج گرگان اعزام شدند.

وی ادامه داد: شکارچیان که ۲ نفر بودند با دیدن محیط بانان، اسلحه و پرندگان شکار شده را در داخل آب انداخته و بلافاصله در تماس تلفنی از اسکله بندرگز درخواست کمک کرده که ۲ قایق با ۴ سرنشین به کمک شکارچیان متخلف آمده و با برخورد به قایق محیط بانان، آن را به گل نشانده و با پارو به سمت محیط بانان حمله ور شده و متأسفانه هر ۴ محیط بان را مصدوم و از صحنه جرم، متواری شدند.

ابراهیمی گفت: پس از اعلام درگیری، محیط بانان پاسگاه قلعه پایان به محل مورد نظر اعزام و محیط بانان مصدوم را به بیمارستان شهرستان گلوگاه منتقل شدند و چهار محیطبان شامل نقی عموزاد معاون اداره محیط زیست شهرستان بهشهر از ناحیه دست، محیط بانان مهدی دادار، از ناحیه هردو دست، حسین علیزاده و علیرضا بهرامی نیز از ناحیه، سر، دست، پا و کمر مصدوم شدند و در حال مداوا هستند.

وی با بیان اینکه متخلفین نیز شناسایی و پیگیری قضائی جهت دستگیری آنان ادامه دارد، گفت: روز گذشته نیز یکی از محیط بانان شهرستان سوادکوه، در درگیری با شکارچیان متخلف مصدوم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز