ابتلا به کرونا چه علائمی دارد؟

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۹:۲۸:۳۵
کد خبر: ۹۶۶۹۱۷
ابتلا به کرونا چه علائمی دارد؟
ویروس کرونا طی چندروز اخیر به موضوع داغ خبرگزاری‌های جهان تبدیل شده است، در این مطلب به شایع‌ترین علائم این بیماری پرداخته ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کرونا نوعی ویروس شایع و کشنده است که موجب ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا دستگاه تنفس فوقانی فرد می‌شود. ساختار کروناویروس‌ها نیز دارای یک ژنوم RNA معمولی است. افرادی که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس‌ها هستند.

کرونا با چه علائمی خود را نشان می‌دهد؟

کرونا با علائمی شبیه به سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه، عطسه، لرزش دستان، گلودرد، معمولا سردرد و تب باعث ایجاد عفونت و مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.

افراد مسن بالای ۶۰ سال و به طور کلی کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند. وزارت بهداشت جهانی انتقال ویروس کرونا را از انسان به انسان تأیید کرده است، اما متخصصان پزشکی در خصوص این موضوع در حال بررسی هستند تا بفهمند چه کسی می‌تواند آن را بیشتر منتقل کند. ویروس کرونا می‌تواند از طریق دست دادن با افراد مبتلا به این ویروس یا موادغذایی خیابانی مانند فست فود یا سایر غذا‌های دیگر منتقل شود.

استاد بیماری‌های عفونی نوظهور و بهداشت جهانی در دانشگاه آکسفورد در خصوص علائم ابتلا به ویروس کرونا گفته است؛ بیماران مبتلا به این ویروس تا یک هفته سرفه‌های خفیف و تنگی نفس را تجربه می‌کنند و سپس با علائم بدتری رو به رو می‌شوند. نا گفته نماند که تاکنون حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد با وضعیت جسمانی شدید و غیر قابل تحمل به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز