سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر:

سیل به معنای واقعی در لرستان نیامده است/ خوشبختانه مردم لرستان هنوز دچار مشکلات ناشی از سیل نشدند!

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۲۳:۴۱:۵۷
کد خبر: ۹۶۹۴۸۰
سیل به معنای واقعی در لرستان نیامده است/ خوشبختانه مردم لرستان هنوز دچار مشکلات ناشی از سیل نشدند!
سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در اثر اتفاقات رخ داده تا این لحظه مردم دچار مشکل نشدند و همکاران کاملا آمادگی دارند اگر اتفاقی افتاد امدادرسانی کنند.

سیدمرتضی مرتضوی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، در خصوص میزان آمادگی جمعیت هلال احمر برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل احتمالی در مناطق سیل‌خیز نظیر  پل‌دختر و لرستان به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی اقداماتی انجام دادیم اما هنوز سیل به معنای واقعی در لرستان اتفاق نیفتاده است. البته حجم آب رودخانه‌ها زیاد شده و خروشان هستند.

او افزود: در اثر اتفاقات رخ داده خوشبختانه تا این لحظه مردم دچار مشکل نشدند و همکاران کاملا آمادگی دارند اگر اتفاقی افتاد امدادرسانی کنند.

در همین راستا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، «مرتضی سلیمی»، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به آماده باش کامل نیروهای امدادی هلال احمر در 5 استان ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، گفت: بر این اساس تماس تلفنی رئیس سازمان امداد و نجات با مدیر عاملان استان‌ها انجام شده و نیازهای استان‌ها احصا و تامین شده است.

او اظهار کرد: در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران عامل و معاونین امداد استان‌های در معرض خطر، اقدامات لازم در صورت بروز سیل اعلام شد. ضمن اینکه هماهنگی های لازم با مرکز پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از  اعزام ۵ نفر از نمایندگان این سازمان به ۵ استان در معرض حادثه استان ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خبر داد و تاکید کرد: تقویت و شارژ انبارهای امدادی استان‌ها از اقلام زیستی و امدادی، تهیه نقشه شرایط جوی مناطق در معرض آسیب، هماهنگی استقرار بالگرد در ۵ استان در معرض خطر، پیش‌بینی ۵ فروند بالگرد در استان‌های معین، تعیین استان‌های معین اول و دوم برای زمان حادثه، هماهنگی برای ارسال بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته به استان‌های در معرض خطر، تقویت ناوگان خودروهای امدادی کامیونت، وانت کمک‌دار و آمبولانس و همچنین هماهنگی با فدراسیون قایقرانی برای در اختیار قراردادن قایق‌ها و افراد متخصص از جمله اقدامات انجام شده برای مواجهه با شرایط جوی پیش بینی شده در ۵ استان کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز