نوروزنامه ۹۹/ مهمترین اتفاقات تیرماه ۹۸ در حوزه اجتماعی؛

مسجدسلیمان زیر آوار زلزله/ نجفی همچنان سر تیتر اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۰۳ - ۲۳:۵۳:۲۸
کد خبر: ۹۶۹۶۷۳
مسجدسلیمان زیر آوار زلزله/ نجفی همچنان سر تیتر اخبار
تیرماه 98 مصادف بود با دادگاهی‌های پی در پی محمدعلی نجفی به جرم قتل همسرش میترا استاد و زلزله مهیب مسجدسلیمان که مرور بر آنها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پس از اینکه در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۹۸، همسر دوم نجفی به نام میترا استاد که 35 سال سن داشت در منزل مسکونی واقع در منطقه سعادت آباد  با ضرب گلوله کشته شد.

در 22 تیرماه 98 ساعت 9 صبح اولین جلسه دادگاه محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد در دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی کشکولی آغاز شد.

گودرزی و طباطبایی وکالت محمدعلی نجفی در نخستین دادگاه را بر عهده داشتند.

 در اولین جلسه دادگاه قتل میترا استاد، وکلای اولیا دم از سوی والدین میترا استاد و پسر وی که اولیا دم مقتول محسوب می‌شوند اشد مجازات را برای قاتل دختر و مادرشان خواستار شدند.

دومین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسرش روز 26 تیرماه 98 در شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در این جلسه پسر مقتوله به عنوان اولیا دم مادرش در جلسه حضور داشت.

در این جلسه طباطبایی وکیلی که سال‌ها در کنار نجفی بود حضور نداشت و اعلام شد به دلایلی عزل شده است. داماد نجفی در توضیح علت عزل طباطبایی به خبرنگاران گفت: عزل کاملا دوستانه بوده است. ابتدا قرار بود استعفا دهند که قبول نکردند و آقای نجفی ایشان را عزل کردند. در حال حاضر نیاز نیست توضیحات بیشتر در این خصوص ارائه شود.

«مهیار» پسر میترا استاد، همسر دوم شهردار تهران که هفتم خرداد در خانه‌اش توسط همسرش کشته شد، در جلسه دوم دادگاه  به عنوان اولیادم مقتوله حضور یافت .

با پایان سخنان طرفین این پرونده جنایی و وکلا و کارشناسان، ختم جلسه دوم دادگاه اعلام و جلسه بعدی به روز دوشنبه 31 تیرماه موکول شد.

سومین جلسه دادگاه محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران و وزیر آموزش و پرورش اسبق، نیز 31 تیرماه در شعبه 9 دادگاه کیفری استان برگزار شد.

در این دادگاه وکیل نجفی ادعای غیرعمد بودن شلیک گلوله را بیان کرد.

حمیدرضا گودرزی، وکیل نجفی، پیش از شروع سومین جلسه دادگاه در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص گلوله دفرمه شده در بدن مقتوله چنین توضیح داد: گلوله وقتی به بدن اصابت می‌کند نباید صدمه سنگینی ببیند ولی این گلوله به شکل دفرمه شده از بدن مقتوله خارج شده که این شکل از گلوله تاثیر بسزایی در نظر اسلحه شناسان در این پرونده دارد.

وکیل گودرزی در ادامه اظهارت خود بیان داشت: اگر قبول کنیم تیر ابتدا به دست مقتوله اصابت کرده و سپس به قفسه سینه وارد شده است؛‌ فعل واحدی رخ داده است که حکم یک ضربه را دارد که در حکم یک جرم باید در خصوص آن محاسبه شود و اگر کمانه کردن را قبول داشته باشیم قتل شبه عمد است.

همچنین کارشناس اسلحه گفت: گلوله غیرمستقیم به بدن مقتول وارد شد ولی دلیلی به کمانه کردن نیست و صحنه قتل دست خورده بود.

نجفی در جلسه سوم دادگاه در دفاع از خود برابر اتهامات گفت: از این گناه به خدا پناه می‌برم.

او ادامه داد: براساس اراده و قصد شلیک نکردم. تا چند ثانیه خودم نیز نمی‌دانستم تیر از کجا به بدن مقتول اصابت کرد تا زمانی که به اداره آگاهی رفتم تصورم این بود که تیر به دست میترا استاد خورده و خبر از گلوله‌ای که به سینه ایشان خورده نداشتم!

نجفی بار دیگر از نبود قصد برای کشتن میترا استاد گفت.

این دادگاه هم ناتمام ماند و صدور حکم هم به زمان دیگری موکول شد.

زلزله

در همین ماه از سال 98 کشور زلزله‌خیز ایران بار دیگر شاهد زمین لرزه مهیب دیگری بود، زلزله‌ای به بزرگی 5/7 ریشتر در مسجدسلیمان.

این زمین لرزه حتی استان‌های مجاور تحت تأثیر قرار داد و پس از آن مسجدسلیمان 17بار دیگر لرزید.

تعداد مصدومان این حادثه 115 نفر بوده و یک نفر هم در این حادثه جان خود را از دست داد.

استاندار خوزستان از وجود 950 واحد تخریبی به علت وقوع زمین لرزه 5/7 ریشتری در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز