در نامه مدیرعامل شستا به وزیر رفاه اعلام شد؛

تولید روزانه هزاران لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط هلدینگ دارویی تامین اجتماعی

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۳:۱۹:۳۳
کد خبر: ۹۷۰۴۴۷
تولید روزانه هزاران لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط هلدینگ دارویی تامین اجتماعی
همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور شرکت‌های گروه دارویی شستا در یک هفته گذشته توانستند تولید روزانه هزاران لیتر مواد ضدعفونی‌کننده را عملیاتی کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، در نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در جهت تولید محلول‌های ضدعفونی در هلدینگ‌های دارویی را اعلام کرد.

در نامه رضوانی‌فر به شریعتمداری آمده است: "نظر به تأکیدات ویژه حضرتعالی و با توجه به اخبار اپیدمی بیماری ویروس کرونا، هلدینگ دارویی تأمین از اوایل بهمن‌ماه ستادی برای آمادگی مقابله احتمالی با این بیماری سازماندهی کرد و در جلسات مکرر این ستاد، تدابیری برای تأمین دارو و ملزومات اندیشیده است".

طبق گزارشی که مدیرعامل شستا به وزیر کار ارائه کرده؛ از جمله این ملزومات، محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح است که بر اساس پروتکل‌های موردتایید وزارت بهداشت ایران و سازمان جهانی بهداشت (WHO) تولید شده است.

در نتیجه پیش‌بینی شرایط ورود به بحران و نیاز فوری و اضطراری کشور به حجم بالایی از مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح بود که چند شرکت وابسته به هلدینگ دارویی شستا (تی‌پی‌کو) توانستند اقدامات پیش‌بینی‌شده را به‌سرعت و طی هفته جاری همزمان با اپیدمی کرونا عملیاتی و اجرایی کنند و این محصولات را به مرحله تولید و توزیع برسانند.

دراین‌باره، نامه مدیرعامل شستا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی از آن است که: با همت شبانه‌روزی چهار شرکت تابعه هلدینگ دارویی تأمین، ظرف یک هفته اخیر این مهم عملیاتی شده و تاکنون و در فاز نخست، چندهزار لیتر ضدعفونی‌کننده سطوح و دست برای مصرف کارخانه‌های داروسازی و پرسنل گروه، تولید و توزیع شده است و از هفته آتی، با اخذ مجوزها و تأمین مواد و اقلام بسته‌بندی، ظرفیت تولید قابل‌توجهی وجود خواهد داشت که می‌تواند جوابگوی بخش عمده‌ای از نیازهای کشور باشد.

طبق آماری که در این نامه ارائه شده، شرکت «رهاورد تأمین» ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰۰ لیتر ضدعفونی‌کننده (پایه الکل) در بسته‌های ۶۰ و ۲۵۰ سی‌سی و یک، چهار و ۲۰ لیتری را دارد. «زاگرس فارمد پارس» همین محصول را می‌تواند روزانه ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لیتر (بسته به حجم ظرف) در بسته‌های ۱۰۰ سی‌سی و یک لیتری تولید کند. «شیمی دارویی داروپخش» سومین شرکت هلدینگ دارویی تأمین است که روزانه ۶۰۰۰ لیتر ضدعفونی‌کننده (پایه الکل) را به شکل لیتری تولید خواهد کرد. و شرکت چهارم هم، «کلر پارس» است که ضدعفونی‌کننده را از نوع «پایه آب اکسیژنه» روزانه ۵۰۰۰ لیتر و در بسته‌بندی حجیم تولید خواهد کرد.

بدین‌ترتیب، این چهار شرکت از هفته آینده مجموعاً تا ۲۱ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده را برای بسته‌بندی و توزیع در اختیار کارخانجات داروسازی و مواد بهداشتی قرار خواهند داد که این امر می‌تواند بخش مهمی از نگرانی‌ها درباره کمبود این مواد در بازار مصرف یا سوءاستفاده‌های احتمالی از نیازهای ضروری مردم را برطرف سازد.

نظر شما