۹۴ مورد مشکوک به ابتلای به کرونا در مشهد بستری شده‌اند

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۴:۱۶:۴۴
کد خبر: ۹۷۰۴۸۳
۹۴ مورد مشکوک به ابتلای به کرونا در مشهد بستری شده‌اند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۹۴ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی بستری شده‌اند اما هیچ مورد مثبتی تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای این استان گزارش داد: با توجه به نتایج نهایی آزمایش‌های رسیده تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در مشهد گزارش نشده است لذا اوضاع به طور کامل در کنترل قرار دارد و بررسی‌های لازم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در مشهد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه توسط حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، حوزه درمان این دانشگاه آمادگی لازم برای بررسی مواردی که مشکوک تشخیص داده می شوند را دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همشهریان گرامی می‌توانند با شماره تلفن‌های دانشگاه از جمله ۱۹۱ و شماره تلفن ۳۱۴۴۹۴۴۹ تماس برقرار کرده و راهنمایی‌های لازم را در خصوص این بیماری دریافت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت:  امروز دهمین جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در حضور استاندار خراسان رضوی و اعضای اصلی ستاد و عناصر تصمیم‌ساز استان برگزار و مصوب شد برای کنترل ویروس کرونا تمام امکانات موجود استان در زمینه تدارکات، نیروی انسانی و ظرفیت دستگاه‌ها در خدمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گیرد.

حسن جعفری افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید تمام نیازمندی‌های خود را به ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اعلام کند و  در این راستا تمام دستگاه‌ها موظفند امکانات مذکور را در اختیار کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با ویروس کرونا قرار دهند و این ستاد نیز بلافاصله آنها را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: دستگاههای نظامی، امنیتی و انتظامی خراسان رضوی نیز برای تامین و در اختیار قرار دادن تجهیزات مورد نیاز ستاد کرونا اعلام آمادگی کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: به دلیل اهمیت موضوع سلامت مردم، هشت کمیته در ستاد مذکور در خراسان رضوی تشکیل شده است که مسوولان کمیته‌ها امروز احکام خود را دریافت کردند و از این پس برنامه‌های خود را رصد و پیگیری می‌کنند./ ایرنا

 

نظر شما