سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد:

کمک به پرسنل درمانی با نرفتن به سفر در ایام نوروز/ اورژنس کشور در خط اول مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۳:۴۲:۰۶
کد خبر: ۹۷۸۶۳۷
کمک به پرسنل درمانی با نرفتن به سفر در ایام نوروز/ اورژنس کشور در خط اول مقابله با کرونا
خالدی گفت: یکى از نگرانى‌هاى حوزه سلامت بحث افزایش بیماران مبتلا به کرونا با توجه به آغاز سال جدید و رسوم دیرینه ایرانیان مبنى بر دید و بازدید روز هاى اول سال است از همین رو پرهیز از سفرهای نوروزی و ماندن در خانه علاوه بر اینکه به سلامت هموطنان کمک می کند میزان زحمات پرسنل درمانی را نیز تا حد زیادی کم خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، با تاکید بر خانه نشینی و نرفتن به سفرهای نوروزی گفت: هموطنان با رعایت موارد بهداشتى، در منزل ماندن و پرهیز از سفرهاى نوروزی، به سلامت خود و عزیزان‌شان اهمیت داده و بار سنگینى را از دوش پرسنل حوزه سلامت برداشته‌اند.

او در ادامه به خدمات سازمان اورژانس کشور در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و توضیح داد: هفته‌هاست که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و حوزه سلامت اعم از اورژانس پیش بیمارستانى، بهداشت و درمان از روز اول درگیر معالجه و انتقال بیماران مبتلا به بیمارى کووید ١٩ بودند و پرسنل اورژانس در خط اول مبارزه با کرونا بیشترین خطر ابتلا به این ویروس را دارند.

خالدى با تاکید بر مقابله با ویروس کرونا به رعایت بهداشت فردى و فاصله امن با افراد اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت فردى از قبیل استفاده از ماسک، دستکش و مایع ضدعفونى براى دست‌ها و سطوح و همچنین رعایت فاصله یک و نیم تا ٢ متر با افرادى که داراى علائمى همانند سرماخوردگى ساده، تعریق زیاد و سرفه‌هاى پى در پى دارند،مهمترین رکن براى مقابله با ویروس کروناست.

سخنگوى سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: یکى از نگرانى‌هاى حوزه سلامت بحث افزایش بیماران مبتلا به کرونا با توجه به آغاز سال جدید و رسوم دیرینه ایرانیان مبنى بر دید و بازدید روز هاى اول سال است از همین رو پرهیز از سفرهای نوروزی و ماندن در خانه علاوه بر اینکه به سلامت هموطنان کمک می کند میزان زحمات پرسنل درمانی را نیز تا حد زیادی کم خواهد کرد.

او در پایان گفت: به هموطنان اکیدا توصیه مى‌شود با رعایت موارد بهداشتى،در منزل بمانند و از سفر کردن در ایام نوروز پرهیز کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز