نوروزنامه ۹۹/ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

جهت‌گیری برای تکمیل زیر ساخت‌های عمرانی و حمل و نقلی در سال ۹۹/ توسعه آرامگاه فردوسی در دستور کار است

۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۲۳:۴۲:۲۰
کد خبر: ۹۷۸۹۶۴
جهت‌گیری برای تکمیل زیر ساخت‌های عمرانی و حمل و نقلی در سال ۹۹/ توسعه آرامگاه فردوسی در دستور کار است
محمدرضا حیدری با اشاره به اقدامات انجام شده مدیریت شهری مشهد در سال 98 به مهم ترین برنامه های سال 99 اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در رابطه با اقدامات مثبتی که در سال ۹۹ در دست انجام است، گفت: در آخرین هفته سال 98، بودجه سال 99 شهرداری مشهد را مصوب کردیم که این بودجه جهت‌گیری‌ها را برای سال آینده نشان می‌دهد.

او افزود: جهت گیری سال ۹۹ در رابطه با توسعه عمرانی و ادامه پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه حمل و نقل و عمرانی است همچنین حوزه خدمات شهری و تکمیل زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی نیز مورد تاکید است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به برخی فعالیت‌های مهمی که بناست در سال آینده انجام شود گفت: در سال ۹۹ به یک نکته مهم توجه کردیم و آن توسعه متوازن، عدالت محوری و افزایش سرانه خدماتی در حاشیه شهر بوده است که در برنامه عملیاتی نیز به آن تاکید شده است.

او در رابطه با برخی اقدامات انجام شده در سال ۹۸ تصریح کرد: افتتاح برخی ایستگاه‌های مترو و خط دو قطار شهری که اکنون به انتها رسیده و برخی ایستگاه‌های میانی در حال افتتاح است از آن میان بوده که اعتبار زیادی به خود اختصاص داده است. همچنین اصلاح هندسی میادین و چهارراه و تقاطع‌های غیرهمسطح، باز کردن گره‌های ترافیکی از دیگر اقدامات مورد توجه در سال ۹۸ بوده است.

حیدری اضافه کرد: طی سال 98 موفقیت‌های در حوزه مالی شهرداری داشتیم که توانستیم با برخی دستگاه‌های دولتی تهاتر بدهی داشته باشیم که این اقدام کمک بسیار زیادی به عمران شهر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: علاوه بر این موارد می‌توان به افتتاح 20 دفتر تسهیل‌گری برای بازآفرینی در مناطق کم ‌برخوردار در سال ۹۸ اشاره کرد

او در رابطه با توسعه آرامگاه فردوسی عنوان کرد: اگر شهروندان در گذشته به این منطقه سری می‌زدند متوجه می‌شدند که این منطقه شبیه بیابان بود که البته زیبنده چهره جهانی ادبیات ایران نیست و در حال حاضر جلوه آن را تکمیل کردیم. بخشی به نام جلوخان در سه فاز با 30 میلیارد تومان بودجه افتتاح شده که تصور می‌کنم در شأن حکیم‌ طوس است. همچنین تفاهم‌نامه با سازمان میراث فرهنگی منعقد شده و پروژه‌های دیگری در حواشی طوس نیز در حال افتتاح است.

حیدری با بیان اینکه دروازه‌ای برای طوس بناست ساخته شود، گفت: این دروازه در جاده سنتو است. جاده سنتو در مسیر مشهد به تهران و سمت قوچان است اصطلاحاً به آن سه راه فردوسی گفته می‌شود و تصور می‌کنیم می‌تواند این دروازه به سمت طوس پیوند داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تعدادی نمادها و آثار حجمی در قالب مجسمه در سال  ۹۹ در طوس نصب خواهد شد و همچنین زیر ساخت‌هایی برای مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه طوس انجام خواهد شد همچنین مسیرهای کهن دژ که به فردوسی وصل می‌شود برای عبور و مرور اصلاح خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز