مسمومیت الکلی در کرمانشاه؛ ۳۰ مسموم و ۲ قربانی

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۰:۵۱:۲۲
کد خبر: ۹۸۱۰۴۸
مسمومیت الکلی در کرمانشاه؛ ۳۰ مسموم و ۲ قربانی
مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: در پی شایعه تاثیر مصرف الکل در مقابله با ویروس کرونا، 41 نفر در کرمانشاه بر اثر مصرف الکل تقلبی مسموم شده و 2 تن جان باختند.

به گزارش گروه احتماعی خبرگزاری برنا؛ جواد امینی‌سامان امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا، شایعاتی مبنی بر تاثیر مصرف الکل به هدف پیشگیری از کرونا منتشر شد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دنبال این باورهای غلط مبنی بر اینکه نوشیدن الکل سبب حفظ آن‌ها از کرونا می‌شود، افرادی در کشور برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقدام به مصرف الکل صنعتی و الکل سفید کرده‌اند که علاوه بر اینکه تعدادی بر اثر مسمومیت ناشی از آن جان خود را از دست داده تعدادی هم دچار عوارض و نارسایی کلیوی و چشمی شده و در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با اشاره به بالا رفتن آمار مسمومیت‌های الکلی در کرمانشاه، گفت: پذیرش مسمومیت‌ها در شهر کرمانشاه در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه تصریح کرد: از اول اسفندماه تا صبح امروز، آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان امام خمینی (ره) بر اثر مسمومیت الکلی 30 نفر بوده که دو نفر جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: 26 نفر از این تعداد با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شده و 6 نفر باقی‌مانده در بخش مسمومیت بیمارستان بستری هستند.

امینی‌سامان تصریح کرد: بهترین و موثرترین عامل ضدعفونی‌کننده بدن برای مقابله و پیشگیری از کرونا، شست و شو دست‌ها با آب و صابون است و خوردن الکل اعم از غیرخوراکی، صنعتی و مشروبات الکی هیچ تاثیری در از بین بردن و پیشگیری از آن ندارد.

نظر شما