معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران:

ایجاد شغل یکی از اولویت‌های کمیته امداد در سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۱:۰۶:۲۶
کد خبر: ۹۸۱۰۶۰
ایجاد شغل یکی از اولویت‌های کمیته امداد در سال ۹۹
فتح آبادی گفت: ایجاد شغل یکی از اولویت‌های امداد است که به جدیت در سال ۹۹ ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین فتح آبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران،  اظهار کرد: تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی برای مبارزه با فقر ایجاد شغل است.

او با بیان اینکه زمانی که سرپرست خانوار دارای شغل باشد می‌تواند نیاز‌های اولیه خانواده را تأمین کند، عنوان کرد: ایجاد شغل که یکی از اولویت‌های امداد است به جدیت در سال ۹۹ نیز ادامه دارد.

فتح آبادی گفت: در گذشته شغل‌هایی که در امداد ایجاد می‌شد در قالب هدایت شغلی بود و در این زمینه امداد آموزش لازم را به شخص ارائه می‌داد و با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی صورت می‌گرفت.

او با بیان اینکه بسیاری از این طرح‌ها با چالش و شکست مواجه می‌شد، گفت: تصمیم بر این شد که بر اساس تحقیقات دانشگاهی در کنار مددجویان شاغل کارآفرینان شرکت‌های موفق در قالب راهبران شغلی نیز حضور داشته باشند تا دانش خود را به مددجویان منتقل کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در جریان تعامل مددجو و راهبر شغلی بیشتر نفع را مددجو کمیته امداد می‌برد و درکنار آن نیز راهبر شغلی منفعت‌هایی کسب می‌کند.

فتح آبادی ادامه داد: در بازه زمانی یک سال تا ۵ سال راهبر شغلی و مددجوی شاغل امداد می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

او افزود: مددجوی امداد که در حال حاضر به یک کارآفرین تبدیل شده با اتصال به شبکه و بازار خود می‌تواند عدم وابستگی را ایجاد کند و کار خود را توسعه دهد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه راهبر یک مولدی است که می‌تواند شغل‌ها را تقویت کند، گفت: عمده آموزش‌هایی که راهبران به مددجویان ارائه می‌دهند رایگان است.

فتح آبادی بیان کرد: در بسیاری از کلاس‌های آموزشی شرط دریافت وجه برای کارآفرین ایجاد شغل برای مددجو است.

او با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده هدف دار شده است، گفت: این آموزش‌ها صرف گرفتن گواهی نامه نیست و باید به ایجاد اشتغال برای مددجو ختم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز