دستگیری عامل انتشار کلیپ جعلی درباره کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۲:۱۵:۴۵
کد خبر: ۹۸۱۰۸۸
دستگیری عامل انتشار کلیپ جعلی درباره کرونا
فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری عامل انتشار کلیپ جعلی نحوه دفن فوتی های ناشی از ویروس کرونا در منطقه سیستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری عامل انتشار کلیپ جعلی نحوه دفن فوتی های ناشی از ویروس کرونا در منطقه سیستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی " با اعلام این خبر، گفت: کارشناسان پلیس فتا در رصد‌ فضای مجازی متوجه انتشار کلیپی جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر چگونگی دفن فوتی های ناشی از بیماری کرونا در منطقه سیستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این فرد با انتشار این کلیپ جعلی در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده است.

سرهنگ"ثمره حسینی" خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی عامل انتشار این کلیپ جعلی را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهم29 ساله که در بازجوئی اولیه منکر موضوع بود در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده ضمن ندامت از کارش به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی از شهروندان خواست اخبار مربوط به کرونا را فقط از منابع رسمی پیگیری کرده و به اخبار غیر توجهی نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی منعکس کنند.

سرهنگ ثمره حسینی بر تشدید پایش های مستمر بر فضای مجازی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از آنجا که بر اساس قانون تشویش اذهان عمومی از طریق پخش اخبار دروغین در فضای سایبری جرم می باشد، بی تردید پلیس با افرادی که به هر شکل بخواهد به شکل نامتعارف و بر خلاف قانون، در حوزه سلامت و بهداشت شهروندان، کوچکترین نا امنی ایجاد کرده و با انتشار اخبار جعلی، آرامش جسمی و روانی آنان را به خطر اندازند، قاطعانه و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

نظر شما