تندگویان با اشاره به آغاز هفته جوان مطرح کرد:

اختصاص برنامه‌های هفته جوان به مقابله با کرونا/ فعالیت گسترده در فضای مجازی طی هفته جوان/ ارائه گزارش به مردم

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۶:۴۴:۰۲
کد خبر: ۹۸۴۲۹۲
اختصاص برنامه‌های هفته جوان به مقابله با کرونا/ فعالیت گسترده در فضای مجازی طی هفته جوان/ ارائه گزارش به مردم
محمد مهدی تندگویان با اشاره به اختصاص هفته جوان برای مقابله با کرونا از حضور گسترده در فضای مجازی برای تشریح عملکرد، برگزاری رویدادها و ارتباط با جوانان در این هفته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن تبریک هفته جوان گفت: هر ساله برنامه مشخصی برای برگزاری هفته جوان در نظر گرفته می شود و هر روزِ این هفته، نام مشخصی دارد اما سال گذشته و امسال برنامه ها به گونه ی دیگری برگزار شد.

او افزود: با توجه به حادثه سیل در سال گذشته و شیوع کرونا در سال جاری هفته جوان با رویکرد دیگری برگزار شد.

تندگویان تصریح کرد: طی سال گذشته برای کمک به سیل زدگان مراسم گلریزان برگزار کردیم و بودجه این هفته را برای کمک به آنان اختصاص دادیم با این وجود باز هم در سال جاری نمی توانیم همانند سال های گذشته این هفته را برگزار کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سال جاری اجازه برگزاری گردهمایی نداریم و برنامه های توانمندسازی ما هم به تعویق افتاده است.

تندگویان با بیان اینکه اقدامات مربوط به کرونا تنها به هفته جوان خلاصه نمی شود، تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا اقدامات زیادی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس انجام شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سمن ها و تشکل های جوان در بحث تولیدات بهداشتی اقدامات زیادی انجام داده اند و در پی توسعه آن هستیم. در حال حاضر همه استان ها تولیدات مربوط با روزهای کرونایی از جمله اقلام بهداشتی را فعال کرده و تعهداتی به شبکه بهداشت و درمان داده اند. همچنین برخی از این اقلام به صورت رایگان در میان مردم و نیازمندان توزیع می شود.

او با بیان اینکه سمن های جوان اقدام به فرهنگسازی در روزهای کرونایی کرده اند، افزود: فرهنگسازی با مدل های مختلف انجام می شود. مشخص نیست مردم تا چه زمانی در خانه هستند ولی تمهیداتی برای فرهنگسازی ماندن در خانه، برگزاری مسابقات، راه اندازی اپلیکیشن های مختلف برای پیشگیری و مقابله با کرونا به صورت فعالانه انجام شده و ادامه دارد.

تندگویان در رابطه با یکی از اقدامات سمن های جوان استان ایلام تاکید کرد: سایتی در استان ایلام به نام "تا شهر" راه اندازی شده است و هر کسی اقلام بهداشتی در استان ایلام می خواهد می تواند با مراجعه به این سایت و به صورت آنلاین از این خدمات استفاده کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سهمیه روزانه تحویل اقلام برای افراد مشخص است. چنانچه این اقدام در سطح ملی از سوی همین شبکه رخ دهد به تنظیم بازار کمک خواهد کرد همچنین گیرنده و نحوه پخش آن هم کاملا شفاف است. بدین ترتیب از احتکار جلوگیری می شود.

او با اشاره به سایر اقدامات این مجموعه در هفته جوان گفت: دفاتر مشاوره در هفته جوان به کار خود ادامه می دهند. حدود 4 هزار مرکز در همه استان ها فعالیت می کنند. مردم می توانند با مراجعه مجازی از این خدمات بهره مند شوند.

تندگویان در رابطه با سایر اقدامات سمن های جوان در روزهای کرونایی گفت: تشکل های جوان معابر و اماکن کشور را ضدعفونی و مردم مناطق محروم را آموزش می دهند همچنین از سوی سمن های جوان بسته هایی به مردم داده می شود. این اقدامات در هفته جوان با قوت ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تاکیدات زیادی بر فضای مجازی در هفته جوان وجود دارد، گفت: بیشتر موضوعات ما در هفته جوان از طریق فضای مجازی پیگیری می شود که از آن جمله می توان به تولید کلیپ و برگزاری کنفرانس از طریق لایو اشاره کرد.

او با تاکید بر برگزاری جلسات در فضای مجازی طی هفته جوان افزود: بخشی از این برنامه ها تحت عنوان گزارش به مردم در خصوص اقدامات انجام شده و بخشی به برگزاری جلسات با سمن های جوان اختصاص پیدا خواهد کرد.

تندگویان با بیان اینکه هنوز اعتباری در رابطه با هفته جوان به این مجموعه اختصاص پیدا نکرده است، گفت: اعتباری برای هفته جوان در سال جاری به مجموعه معاونت جوانان اختصاص پیدا نکرده است. هر ساله اعتباراتی داشتیم اما امسال از اعتبار سال گذشته و منابع مردمی که از سوی تشکل های جوان تامین شده، استفاده می شود. لازم است از این افراد و سمن های جوان که فعالانه در هفته جوان مشارکت دارند، تشکر کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز