معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان ایلام :

راه اندازی سامانه کسب‌وکارهای جوانان برای تامین اقلام بهداشتی مردم

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۸:۲۹:۱۰
کد خبر: ۹۸۵۵۵۰
راه اندازی سامانه کسب‌وکارهای جوانان برای تامین اقلام بهداشتی مردم
محمدرضا تردست با اشاره به راه اندازی سامانه کسب و کارهای جوانان، این اقدام را تلاشی برای تامین اقلام بهداشتی در شرایط کرونایی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا تردست، معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان ایلام، درباره چگونگی راه‌اندازی سامانه کسب‌وکار در فضای مجازی گفت: با حمایت وزارت ورزش و جوانان سامانه کسب و کارهای جوانان راه‌اندازی شده است.

او با بیان اینکه تمامی جوانان می‌توانند خدمات و محصولات‌شان را در حوزه تولید و خدمات در این سامانه بارگذاری کنند، افزود: این سامانه به نحوی طراحی شده تا افرادی که قابلیت فروش محصولات‌شان در سایت‌های مختلف را ندارند، بتوانند از ظرفیت این سامانه بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: جوانان در شرایط موجود می‌توانند به سادگی محصولات خود را در سامانه بارگذاری کرده و از قابلیت‌‌های آن برای معرفی محصول‌شان استفاده کنند. این محصولات اگر در هر روستای کشور هم باشد باز هم می‌توانند از طریق این سامانه به فروش برسانند.

تردست با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه در  استان ایلام  و از طریق ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد انجام شده است، افزود: در اصل نه تنها در حوزه محصولات بلکه در حوزه خدمات نیز این قابلیت در سامانه  وجود دارد تا جوانان خدمات و محصولات‌شان را از طریق این سامانه مشاهده و بتوانند خریداری کنند. این اقدام برای اولین بار در کشور آغاز شده است.

او درباره کم و کیف فعالیت این سامانه در بین جوانان در سازمان‌های مردم نهاد گفت: این سامانه در سطح استان ایلام شروع به کار کرده است. در اسفند 98 توسط محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان، افتتاح شد.

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام ادامه داد: این اقدام در بعد کشوری و استانی نیازمند پشتیبانی از سوی وزارت ارتباطات و اخذ مجوز در این زمینه بوده که به دلیل شیوع کرونا مشکلات متعدد در این باره را شاهد بودیم.

تردست بیان کرد: به محض آنکه موضوع کرونا به پایان برسد، در اولین فرصت موضوع ایمنی سامانه در دستور کار قرار می‌گیرد، هدف از راه‌اندازی این سامانه به اشتراک گذاشتن محصولات و خدمات افراد در سازمان‌های مردم نهاد است.

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام از همکاری با مرکز جهاد دانشگاهی در موضوع کرونا خبر داد و افزود: تشکیل  سامانه «تا شهر» به وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد شده است. این سامانه هم اکنون در سطح استانی به فعالیت می‌پردازد.

تردست تاکید کرد: از طریق این سامانه عرضه مواد بهداشتی شامل الکل، پد و ... انجام و فرد در سامانه مراحل پرداخت را انجام می‌دهد.  

 به گفته او هدف از تشکیل این سامانه این است که از میزان احتکار کاسته می‌شود، چون فرد برای ثبت سفارش باید کد ملی خود را درج کند. این سامانه اقلام را در پک‌های بهداشتی به افراد می‌دهد و نیاز به مراجعه به داروخانه‌ها نیست. با این اقدام فرصتی ایجاد کرده تا افراد در خانه بمانند و از خدمات سامانه بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در پایان گفت: این اقدام با همکاری سازمان صمت بوده و استاندار ایلام به مدیریت این مساله پرداخت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز