مدیرکل بهزیستی استان گیلان مطرح کرد:

پذیرش مددجو از سوی سازمان بهزیستی متوقف شده است/ آمار مرگ و میر سالمندان تغییر نکرده است/ سالمندان به تغذیه توجه کنند

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۱۱:۵۳:۲۷
کد خبر: ۹۸۵۸۲۱
پذیرش مددجو از سوی سازمان بهزیستی متوقف شده است/ آمار مرگ و میر سالمندان تغییر نکرده است/ سالمندان به تغذیه توجه کنند
حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه تعداد مرگ‌ومیر سالمندان در دوران قبل از کرونا تغییر چندانی نداشته است، گفت: مشاوران به آموزش سالمندان و خانواده‌هایشان برای مصونیت در برابر بیماری‌های روحی و روانی می‌پردازند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین نحوی‌نژاد، مدیر کل بهزیستی استان گیلان، درباره تاثیرات  ویروس کرونا در استان گیلان گفت: 400 مرکز معاینه تحت پوشش بهزیستی در این استان به طور مکرر افراد  را بررسی  و درصورت لزوم مداخله به هنگام انجام می‌دهد.

نحوی‌نژاد افزود: در روزهای کرونایی پذیرش مددجو تعطیل شده و اگر از سوی قوه قضائیه افراد مجهول‌الهویه معرفی شوند، آنها به مدت 14 روز به قرنطینه منتقل شده تا دیگر افراد از بیماری مصون بمانند.

مدیر کل بهزیستی گیلان درباره خدمات‌رسانی به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی تاکید کرد: مسائل روانشناختی افراد تحت بررسی و درمان قرار می‌گیرد.

آموزش به شهروندان از سوی اورژانس اجتماعی123

مدیرکل بهزیستی گیلان تاکید کرد: در ایام کرونایی از سوی اورژانس اجتماعی 123 بیش از 8 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

نحوی‌نژاد درباره دیگر اقدامات انجام شده، افزود: خدماتی همچون تب‌سنجی در بین مددجویان و کسب اطلاع از وضعیت افرادی که تنها زندگی می‌کنند، از دیگر خدمات‌رسانی‌های سازمان است.

او گفت: از طریق خطوط تلفن مشاوران پاسخگوی سوالات شهروندان به ویژه در زمینه کرونا هستند و اگر افراد نیاز به رسیدگی داشتند، خدمات برایشان ارسال می‌شود.

نحوی‌نژاد درباره دیگر اقدامات سازمان بهزیستی گفت: با سازمان برنامه‌وبودجه رایزنی شده تا بتوان به افراد آسیب دیده رسیدگی مالی کرد.

سالمندان در روزهای کرونا

این پزشک سالمند درباره کم‌وکیف خدمات‌رسانی در روزهای کرونایی به سالمندان گفت: سالمندان در مراکز با مشکلات خاصی مواجه نیستند. درضمن میزان مرگ‌ومیر سالمندان در مقایسه با گذشته تغییر چندانی نداشته است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه کم‌وکیف رسیدگی به سالمندان شامل دو بخش می‌شود، افزود: خدمات‌رسانی به  سالمندانی که با خانواده یا تنها زندگی می‌کنند، متفاوت است.

او درباره خدمات‌رسانی به سالمندانی که با خانواده زندگی می‌کنند، گفت: به خانواده‌هایشان وسایل بهداشتی اهدا شد و خانواده‌ها تحت آموزش‌هایی در راستای تقویت روحیه و چگونگی استفاده از وسایل بهداشتی قرار گرفتند.

او درباره چگونگی رسیدگی به سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند، افزود: این افراد تحت رسیدگی‌های مداوم قرار گرفته و مددکاران با تماس‌های تلفنی مستمر از احوال آنها جویا و در صورت نیاز کمک‌هایی برایشان ارسال می‌کنند.

این پزشک سالمندان درباره رژیم تغذیه‌ای افراد مسن در روزهای کرونایی تاکید کرد: سالمندان به دلیل وضعیت جسمانیشان از کمبود کلسیم و ویتامین D رنج می‌برند. البته از بعد علمی تاکنون تاثیر کلسیم و ویتامین D بر مصونیت در برابر کرونا تایید نشده است، سالمندان به دلیل وضعیت جسمانیشان باید به شکل مدام از مکمل‌ها استفاده کننده و ویتامین C  را  از طریق مصرف میوه و سبزیجات تامین کنند.

او در پایان افزود: افراد مبتلا به دیابت و فشار خون نیز  با مصرف مستمر داروهایشان و توجه به تغذیه‌شان سلامت‌شان را حفظ کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز