وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

حمایت از واحدهای گردشگری برای جلوگیری از تعدیل نیرو

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۱۰:۲۰:۰۲
کد خبر: ۹۸۶۱۷۷
حمایت از واحدهای گردشگری برای جلوگیری از تعدیل نیرو
علی اصغر مونسان گفت: تلاش می کنیم فعالان گردشگری با حمایت های لازم، زیان های ناشی از کرونا را تحمل کنند و ورشکسته نشوند.

وزیر معین در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با اشاره به مشکلات جدی کشورهای پیشرفته دنیا در مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها حتی در تامین اقلام بهداشتی و غذایی دچار مشکل شدند ولی خوشبختانه با زحماتی که در کشور کشیده شد هیچ مشکلی در تامین مایحتاج ضروری مردم نداریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه تحریم های ظالمانه نتوانسته ظرفیت تولید کشور را متوقف کند افزود: دولت در شرایط تحریم و با کمترین میزان کمک های خارجی با کرونا مقابله می کند و خوشحالیم که روی پای خودمان ایستاده ایم.

او با تاکید دوباره بر اثرات مخرب اقتصادی ویروس کرونا در جهان تصریح کرد: شیوع کرونا گردشگری را در جهان به نقطه صفر رسانده و قرنطینه ها یعنی عدم سفر.

دکتر مونسان با اشاره به تحت فشار بودن دولت از نظر منابع مالی در وضعیت کنونی گفت: در همین شرایط دولت 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 12 درصد را به واحدهای اقتصادی اختصاص داده تا آنها بتوانند از این شرایط سخت عبور کرده و ورشکسته نشوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به هزینه های فعالان گردشگری در آستانه نوروز برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: تلاش می کنیم با حمایت های لازم واحدهای گردشگری تعدیل نیرو نداشته باشند و زیان های ناشی از کرونا را تحمل کنند و این دوره را پشت سر بگذارند.

او افزود: پیش بینی های سازمان جهانی گردشگری برای راه افتادن مجدد گردشگری زمان بر است ولی ما تلاش می کنیم با تحریک بازار پس از کرونا گردشگری داخلی کشور را راه بیندازیم.

وزیر معین در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد که طرح جامع گردشگری استان اردبیل با حمایت های استاندار محترم و پیگیری های مدیر کل میراث فرهنگی استان تا پایان سال اجرایی شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: سال 98 علیرغم تحریم و سختی ها نشان داد که ظرفیت های صنعتی کشور رشد کرده و در هیچ جای کشور متوقف نشده و به یاری خدا سال 99 را با توجه به «جهش تولید» که به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است به پیش ببریم.

در این جلسه در راستای عملیاتی کردن شعار سال 99 یکی از واحدهای راکد صنعت نساجی استان اردبیل از طریق بانک ملی به بخش خصوصی واگذار و تفاهم نامه آن امضا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز