آن‌چه در هفته جوان گذشت؛

از اختصاص برنامه‌های هفته جوان به مقابله با کرونا تا تاکید بر ایجاد شغل و جوانگرایی در بخش های مدیریتی کشور

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۵:۲۰:۰۹
کد خبر: ۹۸۶۲۷۹
از اختصاص برنامه‌های هفته جوان به مقابله با کرونا تا تاکید بر ایجاد شغل و جوانگرایی در بخش های مدیریتی کشور
هفته جوان 99 با تغییر رویکرد نسبت به سال های قبل گذشت و طی این هفته بخشی از اقدامات صورت گرفته تشریح شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هفته جوان 99 در حالی گرامی داشته شد که کشور با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و متولیان امر همانند سال‌های گذشته در کنار مردم به تلاش برای رفع بحران‌های پیش رو پرداختند. هفته جوان در سال 98 با بحران سیل و هفته جوان 99 با بحران کرونا سروکار داشت که بر این مبنا تلاش‌های بسیاری از سوی جوانان و با حمایت وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت.

از سوی دیگر طی این هفته به دستاوردها و خدمات حوزه جوانان اشاره شد که به تشریح برخی از این اقدامات می پردازیم.

سلطانی فر: افزایش تسهیلات برای کمک به ازدواج جوانان/ توجه به اشتغال جوانان در اولویت است

 

مسعود سلطانی فر

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، در جریان این هفته گفت: دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان ماحصل تلاش 3 هزار سازمان مردم نهاد و فعالیت آنها در همه عرصه‌هاست. سازمان‌های مردم نهاد در حل مشکلات متعدد همچون حوادث غیرمترقبه، زلزله و همچنین حواشی کرونا حضور  و نقش موثری داشتند.

او افزود: اگر امروز در شرایط مناسبی قرار داریم به دلیل دستاوردهای این افراد در معاونت جوانان بوده است.

 سلطانی‌فر در خصوص سایر اقدامات انجام شده در حوزه سازمان‌های مردم نهاد گفت: تشکل‌های جوان در 10 محور  تمرکز دارد. تلاش کردیم تا فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کمی و کیفی رشد پیدا کند و همچنین فعالیت آنها با دیگر اصفاف هماهنگ شود.

 وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برخی اقدامات در زمینه ازدواج جوانان بیان کرد: تلاش شده کمک موثر به زوج‌های جوان در دستور کار قرار بگیرد. تسهیلات ازدواج در سال 92 در حدود  2 هزار و 900 میلیارد تومان بیشتر نبود، اما در سال  98 میزان وام ازدواج به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

سلطانی‌فر با اشاره به توسعه دفاتر مشاوره ازدواج افزود: خوشبختانه در حال حاضر 400 دفتر خدمات مشاوره با کمک بخش خصوصی فعال شده است. امید است در سال 99 بتوان با کمک بیشتر به بخش خصوصی تعداد این دفاتر  افزایش پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از تشکیل مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: این اقدام یک اتفاق مبارک است چرا که با همراهی سازمان‌های مردم نهاد،  پارلمان جوانان محقق شد. این مجموعه با یک شبکه گسترده مردم نهاد به خوبی دستاوردها  و نقطه نظرات جوانان را مطرح کرده و امید است این شبکه در آینده جایگاه خود را در بین  جوانان باز کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دیگر اقدامات در زمینه اشتغال جوانان گفت: امروزه با تلاش سازمان‌های مردم نهاد حدود 700 طرح اشتغال‌زایی جوانان محقق شده  که این طرح ها سبب افزایش اشتغال شده است و این سیاست را با جدیت ادامه خواهیم داد تا بتوان سهمی در حل مشکل بیکاری داشته باشیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: با همکاری‌های صورت گرفته برای حمایت از مسائل جوانان طرح سرباز مهارت را در مراکز 6 استان کشور اجرا و 16 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. در این اقدام مهارت‌هایی برای آنها لحاظ  شد تا بعد از خدمت زمینه اشتغالشان فراهم شود.

 به گفته او افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در اولویت است. 

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تعداد سازمان‌های مردم نهاد کمتر از 100 تشکل بود اما هم اکنون بیش از 300 هزار سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف رسیده‌ایم و بیشتر آنان فعال هستند. سازمان‌های مردم نهاد مسئولیت‌های اجرایی، اقتصادی و ... کشور را بر عهده دارند.

سلطانی‌فر درباره مطالبات جوانان کشور تاکید کرد: در خلال فعالیت دولت یازدهم یکی از  مطالبات جوانان احیای سازمان ملی جوانان بود، در این زمینه جلسات متعدد با رئیس‌جمهور برگزار شد. در ابتدای دولت دوازدهم لایحه‌ای تقدیم مجلس شد که در  سه بخش در قالب تشکیل وزارت بازرگانی و جدایی آن از وزارت صنعت و معدن، استقلال وزارت ورزش و تشکیل وزارت جدید و استقلال وزارت راه مطرح شد اما در مجلس این لوایح به تصویب نرسید.

او تصریح کرد: بحث تشکیل سازمان ملی جوانان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان مطرح شد در سال‌های گذشته تصمیمی بر عملیاتی کردن آن نبود و امید است در سال جدید  بتوان اقدامات مناسب لحاظ شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باید به تقویت جایگاه جوانان و سازمان امور جوانان پرداخت، افزود:  امید است سازمان ملی جوان به شکل مستقل در قالب یک سازمان مستقل به فعالیت بپردازد. در این باره نقطه نظرات متعدد با مدیران و مسئولان مطرح شد. رویکرد دولت و بنده ارائه استقلال به جوانان است، امیدواریم بتوانیم به این درخواست جوانان جامع عمل پوشاند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه صمیمانه از اعضای سازمان مردم نهاد برای فعالیت در حوادث غیرمترقبه تشکر می‌کنم، افزود: سازمان‌های مردم نهاد پیشگام بخش‌های مهم بودند. در سیل سال گذشته در استان‌های مختلف  شاهد  فعالیت‌های مناسب آنها بودیم و بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد به جمع‌آوری کمک‌های مردمی پرداختند از این رو پیشگام بودن اعضای جوانان زبان زد است. درضمن این رضایت فقط رضایت بنده نیست، بلکه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و دیگر مسئولان هم از این اقدامات رضایت دارند.

 به گفته او این روزها به دلیل شیوع کرونا امنیت و سلامت اغلب کشورهای دنیا را تهدید کرده و باید تمامی پروتکل‌ها در این باره رعایت شود.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: باید تمامی پروتکل‌ها را رعایت کرد تا مردم بتوانند با این ویروس مبارزه کنند. امید است با وحدت و در خانه ماندن در آینده نه چندان دور بتوان در شرایط طبیعی به فعالیت‌های گذشته سازمان‌های مردم نهاد ادامه داد.

 وزیر ورزش و جوانان درباره تعاملات با دیگر کشورها گفت: با کشورهایی که اشتراکات فرهنگی و مذهبی دارند مشارکت داریم تا بتوان کادر مدیریتی را تقویت کرد و امید است بتوان در آینده نزدیک با عادی سازی اوضاع به تعاملات بیشتری پرداخت.

سلطانی‌فر خطاب به جوانان گفت: بنده از شما و  همه اعضا تقدیر و تشکر می‌کنم، اعتقاد به نیروی جوان و جوان باوری یک اصل در بین مسئولان عالی رتبه کشور است. رهبری در گام دوم بیانیه به تمرکز بر ظرفیت جوانان پرداخته و رئیس جمهور نیز بارها به مسئولان تاکید کرده تا از نیروهای جوان و بانوان استفاده کنند. باید تا پایان دولت 30 درصد مدیران از میان جوانان و زنان باشند.

به گفته او امروزه شاهد حضور 26 درصدی مدیران از میان جوانان و زنان هستیم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: از سال گذشته در زمینه انتصابات به سمت جوانگرایی حرکت کردیم، امروز نزدیک به 12 تا 13 تا از مدیران 35 تا 41 سال هستند. مدیران مسن در فدراسیون نیز کنار رفته و جای خود را به جوانان داده‌اند.

او گفت: بدین ترتیب کادر مدیریتی آینده را تربیت می کنیم. مدیران جوان فرصت دارند تا در حرکت توسعه کشور به ارائه خدمات بپردازند. تعداد بانوان در وزارت خانه هم افزایش داشته و از میان 6 معاون 2 معاون خانم هستند و در حقیقت از عملکرد آنها راضی هستیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امید است جوانان با نگاه به آینده و ظرفیت‌های کشور وارد عرصه‌های مختلف شوند تا بتوان از ظرفیت کشور استفاده کرد.

تندگویان:  فعالیت گسترده در فضای مجازی طی هفته جوان

تندگویان دکتر

محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به هفته جوان 99 گفت: هر ساله برنامه مشخصی برای برگزاری هفته جوان در نظر گرفته می شود و هر روزِ این هفته، نام مشخصی دارد اما سال گذشته و امسال برنامه ها به گونه ی دیگری برگزار شد.

او افزود: با توجه به حادثه سیل در سال گذشته و شیوع کرونا در سال جاری هفته جوان با رویکرد دیگری برگزار شد.

تندگویان تصریح کرد: طی سال گذشته برای کمک به سیل زدگان مراسم گلریزان برگزار کردیم و بودجه این هفته را برای کمک به آنان اختصاص دادیم با این وجود باز هم در سال جاری نمی توانیم همانند سال های گذشته این هفته را برگزار کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سال جاری اجازه برگزاری گردهمایی نداریم و برنامه‌های توانمندسازی ما هم به تعویق افتاده است.

تندگویان با بیان اینکه اقدامات مربوط به کرونا تنها به هفته جوان خلاصه نمی‌شود، تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا اقدامات زیادی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس انجام شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سمن ها و تشکل‌های جوان در بحث تولیدات بهداشتی اقدامات زیادی انجام داده اند و در پی توسعه آن هستیم. در حال حاضر همه استان ها تولیدات مربوط با روزهای کرونایی از جمله اقلام بهداشتی را فعال کرده و تعهداتی به شبکه بهداشت و درمان داده اند. همچنین برخی از این اقلام به صورت رایگان در میان مردم و نیازمندان توزیع می شود.

او با بیان اینکه سمن‌های جوان اقدام به فرهنگسازی در روزهای کرونایی کرده‌اند، افزود: فرهنگسازی با مدل‌های مختلف انجام می شود. مشخص نیست مردم تا چه زمانی در خانه هستند ولی تمهیداتی برای فرهنگسازی ماندن در خانه، برگزاری مسابقات، راه اندازی اپلیکیشن های مختلف برای پیشگیری و مقابله با کرونا به صورت فعالانه انجام شده و ادامه دارد.

تندگویان در رابطه با یکی از اقدامات سمن های جوان استان ایلام تاکید کرد: سایتی در استان ایلام به نام «تا شهر» راه اندازی شده است و هر کسی اقلام بهداشتی در استان ایلام می خواهد می تواند با مراجعه به این سایت و به صورت آنلاین از این خدمات استفاده کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سهمیه روزانه تحویل اقلام برای افراد مشخص است. چنانچه این اقدام در سطح ملی از سوی همین شبکه رخ دهد به تنظیم بازار کمک خواهد کرد همچنین گیرنده و نحوه پخش آن هم کاملا شفاف است. بدین ترتیب از احتکار جلوگیری می شود.

او با اشاره به سایر اقدامات این مجموعه در هفته جوان گفت: دفاتر مشاوره در هفته جوان به کار خود ادامه می‌دهند. حدود 4 هزار مرکز در همه استان‌ها فعالیت می‌کنند. مردم می توانند با مراجعه مجازی از این خدمات بهره مند شوند.

تندگویان در رابطه با سایر اقدامات سمن‌های جوان در روزهای کرونایی گفت: تشکل‌های جوان معابر و اماکن کشور را ضدعفونی و مردم مناطق محروم را آموزش می دهند همچنین از سوی سمن های جوان بسته هایی به مردم داده می شود. این اقدامات در هفته جوان با قوت ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تاکیدات زیادی بر فضای مجازی در هفته جوان وجود دارد، گفت: بیشتر موضوعات ما در هفته جوان از طریق فضای مجازی پیگیری می شود که از آن جمله می توان به تولید کلیپ و برگزاری کنفرانس از طریق لایو اشاره کرد.

او با تاکید بر برگزاری جلسات در فضای مجازی طی هفته جوان افزود: بخشی از این برنامه‌ها تحت عنوان گزارش به مردم در خصوص اقدامات انجام شده و بخشی به برگزاری جلسات با سمن‌های جوان اختصاص پیدا خواهد کرد.

تندگویان با بیان اینکه هنوز اعتباری در رابطه با هفته جوان به این مجموعه اختصاص پیدا نکرده است، گفت: اعتباری برای هفته جوان در سال جاری به مجموعه معاونت جوانان اختصاص پیدا نکرده است. هر ساله اعتباراتی داشتیم اما امسال از اعتبار سال گذشته و منابع مردمی که از سوی تشکل های جوان تامین شده، استفاده می شود. لازم است از این افراد و سمن های جوان که فعالانه در هفته جوان مشارکت دارند، تشکر کنم.

سالک: سمن‌های جوان خود را با نیازهای جامعه وفق دادند

سجاد سالک

سجاد سالک، مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، درباره اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در هفته جوان گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا برخلاف سال‌های گذشته برنامه‌های ویژه این هفته اجرایی نشده است.

او افزود: با این وجود همچون سال گذشته که درگیر سیل بودیم، برنامه‌های هفته جوان به ارائه خدمات معطوف شد و فعالیت تشکل های جوان به بحث کرونا اختصاص پیدا کرد.

سالک با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد از روزهای اولیه سال نو فعالیت اصلی‌شان را در قالب کمک به مسئولان بهداشت و درمان کشور معطوف کرده بودند، تصریح کرد: تشکل های جوان در ایام کرونایی به تولید ماسک، گان، مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام بهداشتی پرداختند و برخی از این اقلام را در مناطق محروم به صورت رایگان ارسال کردند. همچنین ارائه آموزش های بهداشتی به مردم از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: پویش‌ها و کمپین‌هایی راه‌اندازی شده تا سبب پیشگیری از انتقال ویروس به افراد شود. برای مثال تشکیل کمپین سیزده بدر، در خانه می‌مانیم، کمپین حمایت از پاکبانان با هدف کاهش رهاسازی زباله‌های بهداشتی و عفونی در سطح شهر از آن جمله است که سازمان‌های مردم نهاد در شهرهای مختلف آنان را پیگیری کرده اند و همچنان در حال فعالیت هستند.

او افزود: در روزهای کرونایی سازمان‌های مردم نهاد به طراحی و برگزاری برخی بازی‌ها و مسابقات خانگی پرداختند تا بتوان در قطع چرخه سرایت ویروس کرونا اقدامات مناسبی انجام دهند.

سالک در پایان با اشاره به دیگر اقدامات تشکل های جوان اظهار کرد: طی یک ماه اخیر اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با کرونا مناسب ارزیابی شده است. این در حالی است که سازمان‌های مردم نهاد در حال انجام دیگر اقدامات بودند، اما توانستند خودشان را با نیاز اصلی جامعه وفق دهند.

اسدی: به زودی؛ تدوین نظام نوین مدیریت امور جوانان/ لزوم تقسیم کار جدید ملی برای تعیین نقش دستگاه‌های دولتی در امور جوانان

اسدی

روح‌الله اسدی، مدیرکل نظارت وهماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص هفته جوان 99 گفت: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا برنامه‌هایمان تغییر پیدا کرد و ناچار هستیم برنامه‌هایمان را با تاخیر و به صورت فشرده و در قالب فضای مجازی  پیگیری واجرا کنیم.

اسدی افزود: در حال حاضر تدوین نظام نوین مدیریت امور جوانان را در دستور کار داریم که این اقدام از سال گذشته آغاز و در حال حاضر در مراحل نهایی است.

او ادامه داد: این اقدامات در وزارت ورزش و جوانان در قالب کارگروهی با مسئولیت دفتر نظارت و هماهنگی امور جوانان در حال انجام است و با کمک سازمان اداری استخدامی کشور تدوین کلید خورده است.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات اصلی بیان کرد: عمده اقدامات این حوزه تعیین جایگاه و نقش اساسی دستگاه‌های دولتی مرتبط با امور جوانان و تقسیم کار ملی است که تا کنون بر مبنای سند توسعه فرابخشی امور جوانان بوده است.

اسدی با بیان اینکه تدوین سند جامع را در دستور کار داریم، تاکید کرد: این سند بر مبنای گام دوم انقلاب در هفت محور تنظیم و برنامه دستگاه‌ها نیز در شورای عالی جوانان مصوب خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در این راستا کارگروهی از همکاران  وزارت ورزش و جوانان با حضور اعضای تاثیرگذار در ستاد ملی تشکیل شده است. همچنین کارگروهی  علمی از  صاحبنظران که در قالب سه کارگروه مجزا بررسی و در نهایت به تدوین سند جامع  و برنامه عمل می انجامد.

او با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری افزود: بنا داریم تا ستادهای ساماندهی امور جوانان را با محتواهای بیشتر تشکیل دهیم. در برهه‌ای از زمان به دنبال افزایش تعداد این ستادها بودیم تا نقش آن نهادینه شود هم اکنون این ستادها در تمامی شهرستان‌ها شکل گرفته و مسئولان نیز به جایگاه ستادها و چگونگی استفاده از ظرفیت آنها پی برده‌اند.

اسدی تاکید کرد: در شرایط کنونی انتظار می‌رود تا کیفیت اقدامات در ستادها ارتقا یابد که یکی از اقدامات در این خصوص  تدوین محتوا و خروجی متناسب و خروجی  است.

او با بیان اینکه باید به نقش پر رنگ جوانان بیش از پیش توجه کرد، افزود: بر اساس آئین‌نامه جوانان اعضای ستادها در استان‌ها و شهرستان‌ها باید با امضای استاندار یا فرماندار حکم داشته باشند. در حالی که درصد اندکی از جوانان حکم دریافت کرده اند . در این شرایط از استانداران و روسای ستادهای ساماندهی درخواست می‌شود تا حکم اعضا را صادر کرده تا با حضور موثر جوانان در این جلسات رسمی در فرایند تصمیم گیری خود جوانان هم نقش داشته باشند و هم بیشتر در جریان مشکلات و محدودیت‌ها قرار بگیرند و از طرح‌های خلاقانه آنان بیشتر استفاده شود.

مدیرکل نظارت وهماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با این تفاسیر در سال جدید جوانان نقش پر رنگ‌تری در امور جوانان استان و شهرستان‌شان  خواهند داشت دستور کار جدید متناسب با شرایط جامعه نیز به سرفصل جلسات اضافه خواهد شد و نشاط اجتماعی با کمک اعضای این ستادها مدنظر قرار خواهد گرفت.

اسدی تصریح کرد: کار عمده ما نظارت بر ستادهای ساماندهی در بحث استانی و شهرستانی است که با استفاده از ظرفیت‌های جوانان کیفیت نظارت‌ها و خروجی‌ها بیش از پیش خواهد بود.

این مقام مسئول پیگیری موارد قانونی مرتبط با جوانان در برنامه‌های پنج ساله در برنامه ششم را از دیگر اقدامات دانست و افزود: باید بتوان قوانین بیشتری در این خصوص تدوین کرد. امید است، مجلس جدید بر مبنای قوانین گام دوم کار و امور جوانان را در محورهای هفت گانه تسهیل کند.

او ادامه داد: امید است در دوران پساکرونا نقش سازمان‌های مردم نهاد پر رنگ‌تر شود. با بررسی فعالیت آنها باید گفت که اعضای سمن‌های جوانان در صورت بروز مشکلات پیشتاز بوده و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز در راستای توانمندسازی این قشر برنامه‌هایی  متناسب با وظایف خودتدوین کنند و مسلما با کمک گرفتن از این موسسات که نه فرسودگی ساختار اداری را دارند و نه به‌دنبال سودآوری هستند خروجی و بهره‌وری بیشتری را خواهند گرفت.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عزم ملی را کلید واژه موفقیت در بحران‌ها و مشکلات دانست و افزود: در پیگیری امور جوانان نیز به عزم ملی نیاز داریم که بستر آن ستادهای ساماندهی است.

کریمی: برنامه معاونت جوانان برای توسعه مهارت ارتباطی جوانان در سال 99 

index

اعظم کریمی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به هفته جوان 99 گفت: سن مدیران معاونت جوانان نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده که این امر با سیاست‌های معاونت تطبیق بیشتری دارد.

او به عنوان یکی از جوان‌ترین مدیران وزارت ورزش و جوانان افزود: کار گروهى و فعالیت در نهادهاى مدنى را از مقطع راهنمایی آغاز و از 15 سالگی در سازمان مردم نهاد عضو بودم و فعالیت اجتماعى می‌کردم آن زمان فرهنگ کار داوطلبانه به اندازه امروز نهادینه نشده بود و چنین فعالیت‌هایی در اجتماع با دشواری همراه بود؛ اما امروز به خوبی امر فرهنگ‌سازى شده است.

کریمی تصریح کرد: همزمان با دوران دانشجویی و حتی پیش از آن به طور جدی ابتدا در حوزه رسانه فعالیت کردم و مسئولیت‌هایی را برعهده داشتم؛ سپس چند سال در وزارت بهداشت مشاور وزیر بودم و در نهادها و دستگاه‌هاى زیادی به عنوان مشاور، عضو و دبیر کارگروه مسئولیت اجراى چندین برنامه و طرح ملی را برعهده گرفتم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته عضو سازمان‌های مردم نهاد بوده است، افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز آموزش مهارت است که بخشی از آن را با فعالیت در این مجموعه‌ها می توان به دست آورد.

او با اشاره به سابقه مدیریت در دوران جوانی گفت: مردم به راحتی مدیران جوان را نمی‌پذیرند. ابتدای حضورم برخی مواقع احساس می‌شد که نماینده دستگاه هستم و افراد به دنبال شخصی مسن‌تر بودند. حضور فعال و مستمر سبب شد تا برخی مدیریت جوانان را باور و اعتماد کنند.

کریمی با بیان اینکه به کار و فعالیت کارشناسی در حوزه مدیریتى اعتقاد جدى دارد، افزود: در مجموعه‌ای که مدیریتش را بر عهده دارم از افراد صاحب نظر و اساتید متخصص حوزه همواره بهره برده‌ام و در سیاست‌گذاری‌ها تحت عنوان اتاق فکر از حضور آنها استفاده می‌کنم و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بوده‌ام.  

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه‌های مختلف بدون استفاده از اساتید و متخصصان در اتاق‌های فکر امکان‌پذیر نیست، گفت: استفاده از متخصصان سبب می‌شود تا برای تصمیم‌گیری‌ها به خرد جمعی برسیم و در طول یک‌سال گذشته سیاست ما همین امر بوده است.

او ضمن توصیه‌ای به جوانان، عنوان کرد: توصیه‌ام به جوانان این است که براى رسیدن به هدف‌شان پله پله تلاش و خودشان را باور کنند؛ از تلاش و پشتکار دست برندارند و فراموش نکنند بدون تجربه نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد. صرف آرمان گرا بودن ما را از رسیدن به هدف دور می کند.

کریمی با اشاره به لزوم حفظ و ارتقا سلامت جسم و روان جوانان افزود: در برنامه‌ریزى‌های دفتر ما توجه به تغییر سبک زندگی جوانان در اولویت قرار دارد. همچنین بحث سلامت روان و هدف‌گذاری و برقراری ارتباط مناسب به‌طور جدی دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم در سیاست‌گذاری‌ها به سلامت جسم و روان جوانان اهمیت بیشتری بدهیم.

او با تاکید به لزوم آموزش جوانان گفت: متاسفانه این روزها شاهد فارغ‌التحصیلانی هستیم که در موقعیت‌هاى شغلی، ازدواج و انتخاب آگاهانه یا تعاملات روزمره دچار ضعف‌هایی هستند و از این رو در سال 99 برنامه‌هایی برای رشد مهارت ارتباطی آنان داریم؛ موضوعی که در نهایت به ارتقای کیفیت سطح زندگى آنان منجر خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز