مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران:

خانه مجازی جوانان به زودی راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۵:۱۱:۰۳
کد خبر: ۹۹۲۶۹۵
خانه مجازی جوانان به زودی راه اندازی می شود
رضا گل‌محمدی گفت: این طرح در ابتدای راه است و نیاز به بررسی‌های کارشناسانه دارد، باید برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص داشته باشیم تا بتوان اعتبار آن را تامین کرد و از نخبگانی که در این امر صاحب ایده و خلاقیت هستند، بهره کامل را برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا گل‌محمدی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران با اعلام خبر آغاز فعالیت خانه‌ جوانان مجازی در استان تهران گفت: در حال حاضر اگر کرونا نبود، دیر یا زود باید به سمت استفاده بهینه از فضای مجازی حرکت می‌کردیم، حتی دولت الکرونیک و استقرار آن ضرورتی انکار ناپذیر در جوامع توسعه یافته امروزی است. فضای مجازی نیز ظرفیتی بسیار عظیم برای جامعه خواهد بود، حال شیوع ویروس کرونا در تمامی کشورها و کشورما، این مبحث را تشدید کرده و آن را سرعت بخشید.

گل‌محمدی افزود: درپی پیشنهاد مجمع سمن های جوانان استان در جلسات برگزار شده، تعدادی از فعالان حوزه جوانان پیشنهاد راه‌اندازی خانه جوانان مجازی را ارائه دادند و ما نیز از این طرح استقبال کردیم، چون به هرحال حرکتی تازه است و سرآغاز کارهای عظیم‌تری از طریق استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی خواهد بود.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به این موضوع که اگر این کار صورت پذیرد و به ثمر برسد، مجموعه سمن‌های جوانان تبدیل به الگویی برای باقی سمن‌ها خواهد بود، اظهار داشت: این طرح در ابتدای راه است و نیاز به بررسی‌های کارشناسانه دارد، باید برنامه‌ریزی دقیقی را در این خصوص داشته باشیم تا بتوان اعتبار آن را تامین کرد و از نخبگانی که در این امر صاحب ایده و خلاقیت هستند، بهره کامل را برد. باید دانست طرحی این‌چنین بسیار کارآمد خواهد بود و در اسرع وقت باید لازمه‌های اجرای آن را فراهم کرد.

او در ادامه با اشاره به این موضوع که استفاده از فضای مجازی برای ایجاد خانه مجازی جوانان باعث جبران خلاءهای موجود می‌شود، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، مبحث فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکیدات فراوانی روی آن صورت می‌گیرد هم به شدت رعایت خواهد شد. با توجه به شرایط حال حاضر شیوع ویروس کرونا در تمامی کشورها، نمی‌توان گفت که نهایتا تا چندماه آینده به صورت کلی این ویروس ریشه‌کن می‌شود و اگر تدابیر مثمر ثمری اندیشیده نشود، ممکن است منجر به فروپاشی اقتصادی در کشور شود بنابراین استفاده از ظرفیتی همچون خانه مجازی جوانان موضوع بسیار مهمی است و جوانان خوش فکر مشغول به فراهم ساختن زمینه‌های آن هستند.

گل‌محمدی افزود: معاون امور جوانان اداره کل استان تهران نیز در همین راستا مامور به پیگیری این موضوع است. به امید خدا اگر این طرح به ثمر برسد، کمی می‌توان تلخی‌های شیوع کرونا در کشور به خصوص در حوزه جوانان را شیرین کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که زمان آغاز فعالیت خانه مجازی جوانان به چه زمانی خواهد بود،از چه زمانی شاهد خواهیم بود، اذعان کرد: قبل از هرچیزی باید امکان‌سنجی‌های مورد نیاز صورت پذیرد و طرح آن درقالب یک پروپوزال ارائه شود، خوشبختانه مراحل اولیه امکان‌سنجی در حال انجام است و گروهی از جوانان خوشفکر مشغول به تهیه پروپوزال این طرح هستند، تمامی فعالیت ها نیز توسط معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران رصد می‌شود و موانع سر راه در خصوص تامین اعتبار این طرح هم تقریبا از سر راه برداشته شده‌است.

گل‌محمدی در پایان گفت: شروع اولیه این مبحث آغاز شده ومطالعات دقیق نیز در حال انجام است.  اینکه چه زمانی این طرح به سرانجام خواهد رسید، منوط به تهیه کامل طرح و روش‌های اجرایی آن است، همچنین امکان اجرایی بودن آن و تامین اعتبار اولیه آن هم یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که مرتبط با فعالیت رسمی خانه مجازی جوانان خواهد بود. به امید خدا در یک الی دو ماه آینده خبرهای خوبی در این خصوص به جوانان تهرانی داده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز