۲۳ اپریل، "روز جهانی دختر و ICT "

۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۸:۴۳:۲۱
کد خبر: ۹۹۲۷۴۱
۲۳ اپریل، روز جهانی دختر و ICT
معاون زنان و خانواده رئیس جمهور پستی به مناسبت ۲۳ اپریل، "روز جهانی دختر و ICT " منتشر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صفحه منتسب به معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در تلگرام پستی به این شرح منتشر کرد: 

« شرایط کنونی و درگیری تمامی مردم جهان با ویروس کرونا، بار دیگر باعث تأکید بر لزوم  وجود  ICT در زندگی روزمره انسان‌ها شده و ثابت کرد که این فناوری‌ها تا چه حد می‌توانند برای زندگی بشر مهم باشند و نقشی کلیدی ایفا بازی کند. از مواردی که هم‌اکنون تکنولوژی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا به بشر کمک می‌کنند می‌توان به مراقبت های الکترونیکی پزشکی و روانی، آموزش‌های الکترونیکی، ارتباطات آنلاین، تشخیص‌های هوش مصنوعی و ردیابی بیماران با استفاده از موبایل اشاره کرد. به طور کلی سامانه های ICT  برای تمام بحران های زیستی و اجتماعی مورد نیاز می‌باشند و اکوسیستم مدیریت بحران در تمامی زمینه‌ها از جمله سلامت همگانی باید بتواند از فاوا در راستای رفع نیازهای  جامعه در مواردی همچون کمک به توزیع عادلانه خدمات پزشکی و معیشتی استفاده نماید.

۲۳ اپریل، "روز جهانی دختر و ICT "  فرصتی است تا به دختران یادآوری کنیم فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات وعده آینده بهتر نه تنها برای خود آنان، بلکه برای تمام مردم جهان را می‌دهد. 

هم اینک فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات به یکی از مراکز اصلی پاسخ‌گویی به این بحران تبدیل شده است و دختران این صنعت با توجه به سابقه درخشانی که در این زمینه دارند، می‌توانند نقشی بسیار تأثیرگذار است. »

 

 

نظر شما