بیانیه جبهه پیشرفت رفاه و عدالت به مناسبت دفاع مقدس

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۸:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۹۳۲
بیانیه جبهه پیشرفت رفاه و عدالت به مناسبت دفاع مقدس
جبهه پیشرفت رفاه و عدالت به مناسبت دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همزمان با چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی که یادآور از خود گذشتگی مدافعان جان برکف کشور عزیزمان و ناکامی استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی بوده ، شاهد ادعای گزاف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تحریم های بین‌المللی علیه ایران هستیم. تحریم هایی که شرکت های گوناگون به دلیل ترس از مواجهه با آمریکا و علیرغم غیر قانونی بودن تحریم ها عملا به مورد اجرا خواهند گذاشت.

یکه تازی ها و قلدری رئیس جمهوری آمریکا در مواجهه با سایر کشورها, به تحریم چین و روسیه از یک طرف و دامن زدن به اختلاف با اروپا و اعضای ناتو و همسایگان و همپیمانان سنتی خود و همچنین گفتار سخیف و عملکرد  ضد بشری و نژادی  او با مردم آمریکا که، مورد هجوم و کشتار  پلیس قرار گرفته اند  را ، تروریست و اوباش می خواند ، به گفته رییس FBI ،او کشور  را به آستانه جنگ مسلحانه داخلی نزدیک نموده است .

 

صاحب نظران آمریکا نیز امکان سقوط ارزش دلار به یک سوم آن را مطرح کرده و زنگ خطر را برای اقتصاد آمریکا به صدا در آورده اند ، در چنین شرایطی توسل به جنگ علیه ایران یک حماقت بزرگ است و تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های تعلیق شده سازمان ملل و مزاحمت برای ایران و کشتیرانی آن می تواند ضربهٔ کاری به آمریکا وارد آورد، به نحوی که سقوط آمریکا از مواضع ابر قدرتی و شکل گیری جهان چند قطبی را سرعت بیشتری بخشد.

 صاحب نظران در جریان توقیف کشتی انگلیسی پس از توقیف کشتی ایرانی در جبل الطارق توسط انگلیس و سرنگونی پهباد جاسوسی فوق پیش رفته و گران قیمت آمریکا در جنوب کشور و موشک باران پایگاه نظامی عین الاسد در عراق پس از به شهادت رساندن سردارسلیمانی و ابومهدی المهندس، قاطعیت ایران را مشاهده کردند و به خوبی می دانند که، تمام پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه در تیررس موشک های نقطه زن ایران قراردارند و اگر بخواهند از امکانات نظامی خود در هر کشوری از منطقه علیه ایران استفاده کنند تأسیسات حیاتی آن کشورها نیز مورد هدف نیروهای مسلح و مقتدر ایران قرارخواهند داشت  لیکن اینک رسماً تحریم ها بازنگشته و شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر اعضای برجام بر ادعای آمریکا صحه نگذاشته و حقی برای آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه قائل نشده اند.

این آمریکا است که می گوید از نظر من، قطعنامه ها ملغی و آمریکا آ‌نها را به اجراخواهد گذاشت و هر کشور و شرکت و فردی را که مخالف نظر آمریکا عمل کند تحریم و مجازات خواهد کرد. اروپایی ها هرچند که گفته اند سیاست های آمریکا را قبول ندارند اماپیش بینی می شود که مثل گذشته به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام عملی در مقابل تهدیدات آمریکا در پیش نخواهند گرفت و عملاً بسیاری از کشور ها و شرکت هایی که تا کنون تسلیم فشار آمریکا شده اند به روال خود ادامه دهند.

 در چنین شرایطی ایران باید با اقتدار در مقابل آمریکا بایستد و تهدید را با تهدید پاسخ دهد، اقدامی که فرماندهٔ محترم سپاه پاسداران انجام داد و بر قاطعیت مجازات عاملان و مشارکت کنندگان در ترور سردار سپهبد سلیمانی تأکید کرد. ایران باید به صراحت اعلام کند که، در‌ صورت استفاده از مکانیسم ماشه توسط هر یک از اعضای باقی مانده دربرجام نه تنها برجام را تمام شده تلقی می کند بلکه ، عضویت در معاهده NPT را نیز معلق نموده و اجازهٔ هرگونه بازرسی رانخواهد داد و از تمام ظرفیت خویش برای گسترش فعالیت های صلح آمیز هسته ای استفاده خواهدکرد و در شرایط فعلی کارهایی که قرار بود در جهت کاهش تعهدات برجامی درصورت عدم عمل اروپایی ها به تعهداتشان به شدت کاسته شود ، عملی گردد.

مدت کوتاهی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمانده است و ممکن است ‌ترامپ که در سیاست خود در همهٔ ابعاد ازجمله در تحمیل نظرات خود شکست خورده و نتوانسته است ایران را تسلیم خودنماید به شدت به دست آوردهایی در عرصهٔ خارجی نیاز دارد و فکر میکند که با وادار کردن امارات و بحرین و دیگران به رابطه با رژیم صهیونیستی می تواند دست آورد برای او داشته باشد.

ملت ایران می داند که با شکست ترامپ و پیروزی رقیب دموکرات او نیز سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر نخواهد کرد. لذا با پیروی دقیق از فرمایشات مقام معظم رهبری ضامن پیروزی در این معرکه خواهیم بود .همچنین موضع قاطع ایران در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و هم پیمانانش می بایست مورد تاکید قرار گیرد و همهٔ ارکان حکومتی وحزبی‌ و مطبوعاتی باید در راستای سیاست مقتدرانه اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب، وحدت و انسجام ملی رابه نمایش بگذارند و در عین حال در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید وحل مشکلات کشور به خنثی سازی توطئه های مختلف دشمنان داخلی و خارجی عمل نماید و مطمئن باشند که پیروزی با ملت ایران است. 

 فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً 

 از جایی که انتظارش را هم ممکن است نداشته باشیم دشمن ذلیل و خوار خواهد شد.

هر کس بر خدا توکل کند او برایش بس است.

 جبهه پیشرفت ،رفاه ، عدالت 

چهارم مهرماه ۱۳۹۹

 

نظر شما