انتقال تاریخی رونالدو؛

صدای بمب پرتغالی در سرزمین چکمه/ بهترین بازیکن جهان حرفش را پس گرفت!

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۱:۰۰:۵۶
کد خبر: ۷۲۷۸۸۶
صدای بمب پرتغالی در سرزمین چکمه/ بهترین بازیکن جهان حرفش را پس گرفت!
فوق ستاره تیم فوتبال رئال مادرید طی قراردادی به تیم فوتبال یوونتوس پیوست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پیوستن رونالدوی پرتغالی به تیم یوونتوس همانند بمب در جهان ترکید. بسیاری از روزنامه نگاران ایتالیایی انتقال رونالدو از رئال مادرید به یوونتوس را قرارداد قرن معرفی کردند. فوق ستاره تیم ملی پرتغال این انتقال را به لحظه‌ای برای شروع یک چرخه جدید توصیف کرد. 

خوشبین‌ترین هواداران رئال مادرید نمی‌توانستند تصور کنند که رونالدو در مدت زمان بسیار کوتاهی از کهکشانی‌ها جدا و راهی ایتالیا خواهد شد. کسی که با  رئال مادرید به پنج توپ طلا رسید اکنون به لیگ ایتالیا رفت که کاکا در سال 2007 آخرین بازیکن سری آ بود که به توپ طلا رسید. حضور رونالدو در سری‌آ می‌تواند شروع دوران طلایی ایتالیا در فوتبال جهان باشد. 

فوتبال اسپانیا در چند سال اخیر با جذب بازیکنانی همانند رونالدینیو، تیری هانری، فیگو، دیوید بکام، مسی و رونالدو توانست قدرت و کیفیت خود را نسبت به فوتبال ایتالیا افزایش دهد. زمانی که برای نخستین بار تیم ملی ایتالیا نتوانست به جام جهانی روسیه برود زنگ خطر برای فدراسیون ایتالیا به صدا در آمد همه با شتاب به دنبال ارتقای کیفیت سری آ شدند. بسیاری از کارشناسان ایتالیایی معتقدند عدم کیفیت در لیگ باعث شد تا بازیکنان تیم ملی به حالت ساکن در بیایند. در صورتی که حضور بازیکنان با کیفیت در لیگ کلاس آموزشی خوبی برای بازیکنان تیم ملی می‌شود.

سری آ ایتالیا اکنون به جایی رسید که ستاره‌ای ندارد. حضور رونالدو فوق ستاره رئال مادرید در ایتالیا و سر و صدایی که در جهان به صدا آمد نشانگر عدم کیفیت لازم در این لیگ است. در صورتی که در گذشته ایتالیا ستاره های بزرگی همانند رونالدو، کافو، مالدینی و دیدا داشت و این انتقالات هرگز سر و صدایی آنچنانی نداشت. رونالدو، فوق ستاره آن زمان که از بارسلونا به اینتر منتقل شد هرگز این چنین سر و صدایی به همراه نداشت.

رسیدن بانوی پیر به جام لیگ قهرمانان اروپا به یک رویا تبدیل شده است و مسئولان این تیم بر این تصور هستند که حضور رونالدو می‌تواند این رویا را محقق کند زیرا رئال مادرید با درخشش این بازیکن توانست به جام‌های بسیاری برسد. رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا 10 گل به یوونتوس زد که 9 تای آن به بوفون فوق ستاره فصل گذشته بانوی پیر بود. حضور مرد شماره یک یوونتوس در پاری سن ژرمن باز هم می‌تواند هیجان و تقابل این دو بازیکن را بیشتر کند. اینبار رونالدو به عنوان بازیکن یوونتوس و بووفون به عنوان سنگربان پاری سن ژرمن تقابل جالبی خلق خواهند کرد و روح واقعی فوتبال را به نمایش خواهند گذاشت.

یوونتوس با جذب رونالدو می‌خواهد بار دیگر توجهات را به سمت فوتبال ایتالیا معطوف کند. قطعا این انتقال بدون کمک‌های معنوی فدراسیون فوتبال ایتالیا انجام نمی‌شد زیرا زمانی که مسئولان میلان در سال‌های دور به دنبال جذب این بازیکن بودند رونالدو با انتقاد اعلام کرد سری‌آ لیگی نیست که من دوست داشته باشم در آن بازی کنم. اکنون یوونتوس توانست به راحتی با چند مذاکره این بازیکن را راضی کند تا راهی سری آ ایتالیا شود. 

یووه موفق شده بود در نقل و انتقالات های گذشته خریدهای خوبی همچون خدیرا، کارلوس آلبرتو مارتینس تِوِس، دنی آلورز و پل پوگبا را خریداری کند اما خرید رونالدو یکی از خریدهای ارزشمند و تاریخی باشگاه یوونتوس است. 

نویسنده: محمد باباالهی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز