تاکید وزارت ارشاد بر گسترش برنامه‌های مذهبی

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۵:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۴
تاکید وزارت ارشاد بر گسترش برنامه‌های مذهبی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: سعی می‌کنیم با حمایت‌های ویژه‌ از تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه‌های مذهبی تولیدات این حوزه را افزایش دهیم.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به انسجام و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور گفت: در حال حاضر هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد. به عنوان نمونه هفته کتاب بود که نمایندگان 65 دستگاه و وزارتخانه حتی تشکل‌های غیردولتی در برنامه‌های این هفته حضور داشتند و همکاری‌های بسیار خوبی انجام شد.

وی افزود: در جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) هم که هر ساله در زمان ولادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود. تأکید بر همین است که دستگاه‌های بیشتری در برگزاری جشنواره مشارکت کنند. به طور مثال آموزش و پرورش می‌تواند نقش مهمی در جشنواره ایفا کند، امسال هم برای اولین بار از معاونت فرهنگی وزارت علوم هم دعوت کردیم تا در دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: در خارج از کشور هم علاوه بر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دستگاه‌های دیگری از جمله مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع تقریب بین مذاهب، بخش برون مرزی صدا و سیما برنامه‌های مختلفی در سال‌روز میلاد امام رضا(ع) داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در پی این هستیم تا هر برنامه و فعالیت فرهنگی و هنری که انجام می‌شود، وزارت ارشاد تنها مجری و برگزار کننده نباشد بلکه همه دستگاه‌ها به نحوی مشارکت داشته باشند. درست است که برنامه‌های فرهنگی باید با محوریت ارشاد برگزار شود اما باید سایر دستگاه‌ها هم سهیم باشند تا کارهای ارزشمندی انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی بیش از گذشته شده است و شاهد انسجام و مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در این حوزه هستیم. در سفری که دولت به استان مرکزی داشت، مقرر شد تا جشنواره فرهنگی هنری امام خمینی(ره) برگزار شود و این کاری هست که باید دستگاه‌های مختلفی در برگزاری آن همکاری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ما دائم برنامه‌های جدیدی را در حوزه فرهنگی تعریف می‌کنیم و کارهای خوبی هم انجام می‌شود. خوشبختانه همکاری دستگاه‌ها هم بسیار خوب است. با توجه به اینکه در سفرهای استانی توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی می‌شود، استان‌ها انگیزه زیادی برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی دارند.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه‌های سینما، تئاتر، کتاب و هنرهای تجسمی برای افزایش تولیدات با محوریت مناسبت‌های مذهبی به ویژه ماه محرم و صفر اظهار کرد: امسال 10 میلیارد ریال کتاب در موضوعات مربوط به نهضت کربلا، عاشورا و امام حسین(ع) خریداری شد و اینها به کتابخانه‌ها اهدا می‌شود که کار بسیار خوب و بی‌سابقه‌ای است.

وی افزود: امسال برای اولین بار در تالار وحدت برنامه خیمه‌ها و نجواها را داشتیم، آواهای مختلف و نواهایی که در اقصا نقاط کشور هست از اینها دعوت کردیم، بعضی از اینها داشت به فراموشی سپرده می‌شد، 10 شب برنامه‌های متفاوت و بسیارخوبی در حوزه‌های مذهبی اجرا شد.

وزیر ارشاد در پایان با اشاره به اینکه معمولاً در ایام ماه محرم و صفر کارهای هنری و فرهنگی تعطیل می‌شد اما امسال حتی در شب عاشورا و شام غریبان هم برنامه‌های مختلفی با محوریت این ایام اجرا شد، خاطرنشان کرد: تاکید ما بر این است؛ همان طوری که در جشن‌ها و اعیاد برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، در مورد مناسبت‌های مذهبی و ایام سوگواری هم برنامه‌های مناسبتی فرهنگی و هنری در سراسر کشور به اجرا در آید و سعی می کنیم تا با حمایت‌های ویژه‌ای، تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف با محوریت مناسبت‌های مذهبی افزایش یابد.     
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز