هشدار روسیه به اتحادیه اروپا

لغو ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفان سوری، در کنفرانس ژنو ۲ خلل وارد می‌کند

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۸:۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۸۸۵
لغو ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفان سوری، در کنفرانس ژنو ۲ خلل وارد می‌کند
اقدام اتحادیه اروپا در عدم تمدید زمان تحریم تسلیحاتی سوریه باعث ناامیدی مسکو شده است. چنین اقدامی بر تلاش‌های آمریکا و روسیه برای برگزاری کنفرانس ˝ژنو 2˝ تاثیر منفی دارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا به نقل از خبرگزاری "رویترز"، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی ضمن هشدار نسبت به احتمال اخلال در برگزاری کنفرانس "ژنو 2" به دلیل لغو تحریم تسلیحاتی مخالفان سوری، اقدام اتحادیه اروپا در این زمینه را ضربه‌ای سخت به تلاش‌ها برای ایجاد صلح در سوریه دانست.

سرگئی ریابکوف در سخنان خود در این‌باره گفت: اقدام اتحادیه اروپا در عدم تمدید زمان تحریم تسلیحاتی سوریه باعث ناامیدی مسکو شده است، چرا که این اقدام می‌تواند به عدم برگزاری کنفرانس "ژنو2" که با هدف برقراری صلح در سوریه برنامه‌ریزی شده است، منجر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این اقدام اتحادیه اروپا نشانه سیاست‌های دوگانه کشورهای عضو این اتحادیه در قبال بحران سوریه است و این در شرایطی است که چنین اقدامی می‌تواند بر روی تلاش‌های آمریکا و روسیه برای برگزاری کنفرانس "ژنو2" آسیب جدی وارد کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تصویب عدم تمدید تحریم تسلیحاتی سوریه در شرایطی در اتحادیه اروپا انجام شد که روز گذشته سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجه روسیه و آمریکا در دیدار با یکدیگر در پاریس آخرین شرایط برای برگزاری کنفرانس "ژنو2" را بررسی کردند.

گفتنی است کشورهای عضو اتحادیه اروپا شب گذشته تحت فشار انگلیس و فرانسه، طرح عدم تمدید تحریم تسلیحاتی سوریه را با هدف ارسال سلاح به مخالفان دولت بشار اسد تصویب کردند.

نظر شما