اولین پرش جهانی والیبالیست های ایران بر آسمان روسیه

۱۳۹۲/۰۳/۱۶ - ۱۵:۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۸۲۹
اولین پرش جهانی والیبالیست های ایران بر آسمان روسیه
تیم ملی ولیبال ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب لیگ جهانی والیبال به مصاف آسمان خراش های روسیه ( قهرمان المپیک لندن ) می رود .

به گزارش روی خط خبر برنا ، به نقل از سایت رسمی وزارت ورزش و جوانان هر چند که فاصله والیبال ایران از روسیه زیاد است و انتظار دور از ذهنی است که در همین بود امر توقع پیروزی بر آسمان خراش های روس را داشته باشیم ، اما آنچه برای والیبال ایران مهم است اینکه می خواهد از رهگذر حضور در لیگ جهانی و مصاف با بهترین های دنیا ، برای رشد و شکوفایی بیشتر جهش کند . از این منظر دو دیداری که جمعه و شنبه آتی با روسیه در شهر کالینینگراد انجان خواهیم داد می تواند حاوی درس های بزرگی برای والیبال ایران باشد .


خوشبختانه در اردوی چند روزه ای که در بلغارستان داشتیم و همینطور انجام چند بازی با تیم ملی این کشور ، بازی با روسیه از سوی خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی شبیه سازی شد تا امروز جملگی بازیکنان تیم ملی با روحیه و انگیزه بالایی از دیدار با روس ها سخن بر زبان آورند .


خولیو ولاسکو در خلال اردوی بلغارستان و بازیهای انجام شده با تیم ملی این کشور، به دریافت بهتر، اشتباه کمتر و استفاده از توپ های برگشتی توجه ویژه ای داشت تا با توجه به قدرت سرویس روس ها ، تیم ملی با فکر و ذهن باز ، آماده این رویارویی بزرگ شود .



تیم ملی که عصر دیروز صوفیه را به مقصد مسکو و سپس کالینینگراد ترک کرد ، امروز پنجشنبه دو جلسه تمرین را در سالن مسابقه برگزار خواهند کرد .

دو دیدار ایران و روسیه در چارچوب رقابت های لیگ جهانی ساعت 18 به وقت محلی و ساعت 19:30 به وقت تهران در روزهای جمعه و شنبه 17 و 18 خرداد در سالن یانتارنی شهر کالینینگراد برگزار خواهد شد.

قائمی:آماده بازی با روسیه هستیم

فرهاد قائمی دریافت کننده قدرتی ایران در خصوص دیدارهای تدارکاتی بلغارستان گفت: این بازیها یک تجربه عالی بود و بسیار تاثیر گذار برای بازی مقابل روسیه. چراکه بازی بلغارها شباهت زیادی به روس‌ها دارد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اردوی بلغارستان امادگی روحی - روانی تیم برای مقابله با روسیه بود. ما دو ماه تمرین کردیم و بچه‌ها روز به روز برای لیگ جهانی آماده شدند. انگیزه آنها برای رویارویی با تیم های بزرگ بیشتر شده است.

فرهاد قائمی افزود: شرایط روحی و اتحاد و همبستگی بین بچه ها بسیار خوب است و همه تمرکزمان را برای ارائه یک بازی خوب مقابل روسیه جمع کرده ایم.

جوان 23 ساله گنبدی تیم ملی والیبال ایران در خصوص رقابتهای لیگ جهانی و بازی مقابل روسیه گفت: ما توانایی بازی در سطوح بالا را داریم به شرطی که بتوانیم سرویس‌های خوبی بزنیم. بازی در سطح بالا و زدن سرویس‌های بی‌نقص همان چیزی است که تیم‌های بزرگی چون روسیه و بلغارستان دارند.

زرینی: در بازی با روسیه سورپرایز داریم

دریافت‌کننده تیم ملی والیبال گفت: در بازی مقابل تیم ملی روسیه با عملکرد خود، مردم را سورپرایز می‌کنیم.

حمزه زرینی، بازیکن با تجربه تیم ملی والیبال برخلاف نارضایتی از عملکردش در بازی‌های تدارکاتی با بلغارستان تاکید دارد که حتماً در دو بازی با روسیه جبران خواهد کرد و برای مردم ایران سورپرایز شیرینی خواهد داشت.


زرینی گفت: در اردوی بلغارستان خیلی بد هم نبودم ولی از عملکردم رضایت ندارم، اما قول می‌دهم که با تمام وجود در بازی با روسیه جبران کنم. ما اگر حتی بتوانیم در مجموع دو بازی از روسیه امتیاز بگیریم غنیمتی بزرگ خواهد بود.

نایدینف: ایران می‌تواند برای روسیه مشکل‌ساز باشد

مربی تیم ملی والیبال بلغارستان گفت: تیم ملی ایران اگر بتواند برابر روسیه یکنواخت بازی می‌کند، می‌تواند برای حریفش مشکل‌ساز باشد.

نایدینف در مورد پیش‌بینی‌اش از بازی ایران و روسیه گفت: تیم ملی ایران را بدون شانس نمی‌دانم؛ تیم ایران در صورت بازی یکنواخت می‌تواند خطری جدی متوجه روسیه کند، خصوصاً اینکه شنیدم روس‌ها چند بازیکن شاخص خود مثل ماکسیم میخائیلوف را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

انتظاری که ولاسکو از ملی پوشان والیبال دارد

احمد مساجدی را به نوعی می توان ضلع سوم کادرفنی تیم ملی والیبال خطاب کرد که نقشی مهم در انتقال تفکرات ولاسکو به بازیکنان دارد. بازیکن پیشین تیم ملی و یکی از لژیونرهای گذشته والیبال ایران در اروپا معتقد است روند حرکتی تیم ملی در آستانه لیگ جهانی به مراتب بهتر از رویدادهای قبلی بوده و بازیکنان با آشنایی هر چه بیشتر با تفکرات ولاسکو در طول فصل گذشته لیگ برتر راحت تر از گذشته در اردوی آماده سازی تیم ملی حاضر شده و به مرز آمادگی 80 تا 85 درصدی رسیده اند.


وی با اشاره به وحدت رویه تاکتیکی بروز داده شده از سوی بازیکنان در بازی های تدارکاتی با بلغارستان این هماهنگی را دال بر جا افتادن تفکرات سرمربی تیم ملی به تدریج در وجود ملی پوشان خواند و اضافه کرد : حالا همه بازیکنان کاملا با شیوه ولاسکو آشنایند و می دانند او از آنها چه انتظاری به هنگام تمرین و مسابقات دارد.

وی که تنها نیاز تیم ملی والیبال را در آستانه لیگ جهانی و بازی های دشوار با حریفان در دو فاکتور تمرکز و استقامت فکری می بیند، افزود: اگر بازیکنان بتوانند در این دو فاکتور خوب عمل کنند ، شک نکنید بازی های با کیفیتی در انتظار تیم ملی خواهد بود. به همین منظور ولاسکو تلاش دارد تا به شکلی ذهن بازیکنان را آماده کند که خیلی زود تحت تاثیر یک موفقیت و یا یک ناکامی آنی قرار نگیرند و به تدریج به آن استقامت فکری مد نظر نزدیک تر شوند.

مساجدی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی با ولاسکو فکر می کند او چه انتظاری از ملی پوشان ایرانی در آوردگاه کالینینگراد دارد گفت : همه هدف ولاسکو بهره گیری از پتانسیل روبه رشد والیبال ایران و جنگیدن تا آخرین لحظه با قهرمان المپیک لندن است .


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما