حمایت مجدد آمریکا از شورشیان، پس از کمک تسلیحاتی

آمریکا درصدد اعمال منطقه پرواز ممنوع در سوریه است

۱۳۹۲/۰۳/۲۵ - ۱۴:۰۳:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۰۹۹
آمریکا درصدد اعمال منطقه پرواز ممنوع در سوریه است
آمریکا با بررسی گزینه‌های گوناگون برای مداخله در جنگ دو ساله سوریه، تصمیم به کمک نظامی به شورشیان و اعمال منطقه پرواز ممنوع در این کشور گرفت.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا با بررسی گزینه‌های گوناگون برای مداخله در جنگ دو ساله سوریه، تصمیم به کمک نظامی به شورشیان و اعمال منطقه پرواز ممنوع در این کشور گرفت.

به گفته دیپلمات‌های غربی، این تصمیم درپی ادعای کاخ سفید مبنی بر به‌کارگیری گاز اعصاب توسط دولت سوریه و عبور این دولت از «خط قرمز»، گرفته شده است.

دولت آمریکا پس از چند ماه شور و مشورت، با استناد به این ادعا که مدارکی دارد که نشان می‌دهد دولت سوریه از سلاح‌های شمیایی علیه شورشیان استفاده کرده، اعلام کرد از شورشیان سوری «حمایت مستقیم تسلیحاتی» می‌کند.

به گفته دو دیپلمات ارشد غربی، آمریکا به‌دنبال اعمال یک منطقه پرواز ممنوع در نزدیکی مرز جنوبی سوریه با اردن است. این اقدام ایالات متحده به‌منظور کمک به مخالفان اسد صورت می‌گیرد.

اعمال منطقه پرواز ممنوع می‌تواند به دفاع هوایی پیشرفته روسیه در سوریه صدمه بزند و جنگ را به‌سمت الگویی که ناتو دو سال پیش برای سرنگونی معمر قذافی در لیبی به‌کار گرفت، سوق دهد.

نظر شما