معاون رئیس جمهور عنوان کرد:

کاری را کردیم که ۳۴سال کسی انجام نداده بود

۱۳۹۲/۰۵/۰۴ - ۰۶:۵۴:۴۳
کد خبر: ۱۳۲۰۸۴
کاری را کردیم که ۳۴سال کسی انجام نداده بود
محمد شریف ملک زاده گفت:با وجود گذشت 34 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز هیچ نهادی برای زنده نگه داشتن یاد و اندیشه بزرگان دینی در قالب یک موزه اقدام نکرده است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی برنا همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) موزه بزرگان دین با حضور محمد شریف ملک زاده و جمعی از روحانیون، علماء و اندیشمندان و مدیران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی در ارگ آزادی تهران افتتاح شد. 

بر اساس این گزارش محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در این مراسم به اهمیت افتتاح موزه بزرگان دین اشاره کرد و گفت: هدف از افتتاح این موزه زنده نگه داشتن یاد و خاطره علماء، اندیشمندان و بزرگان دینی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: اگر نسل نوجوان و جوانان ما  بخواهد سیره وسلوک رفتاری علماء، اندیشمندان و بزرگان دینی را ادامه دهد باید بتوانند به راحتی و در مکانی مانند موزه، پژوهشگاه، کتابخانه به اندیشه‌های انان دست پیدا کند و دسترسی داشته باشد. 

وی تاکید کرد: با وجود گذشت 34 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز هیچ نهادی برای زنده نگه داشتن یاد و اندیشه بزرگان دینی در قالب مکانی مانند موزه اقدام نکرده است.
 
ملک زاده در ادامه گفت: شناخت بزرگان دین و اندیشمندان اسلامی و علماء طراز اول ایران درطول دورهای تاریخی مختلف باید به عنوان واحدهای درسی در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس شود.

وی فزود: نسل جوان و نوجوان ما باید با اندیشه های علماء و بزرگان دینی آشنا شوند و افتتاح این موزه می‌تواند کمک بزرگی به شناسایی بزرگان دین به نسل های بعدی باشد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در حقیقت افتتاح موزه بزرگان دین ادای دین سازمان میراث فرهنگی، به علماء، روحانیون و بزرگان و اندیشمندان اسلامی است که می‌تواند در معرفی اندیشه‌ها و سلوک رفتاری و معنوی بزرگان دین به آحاد مردم خصوصا نسل جوان و نوجوان موثر باشد. 

معاون رئیس جمهور به نقش مرجعیت و علماء دینی در دوران های مختلف تاریخی در کشور اشاره کرد و گفت: این مجاهدت‌ها و اقدامات ارزشمند بززگان دینی باید در جایی ثبت وضبط شده و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی با نام بردن از شخصیت‌های مهمی مانند آخوند خراسانی، علامه کلینی، شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه طبرسی، آخوند اصفهانی اضافه کرد: مجاهدت‌های این بزرگواران باید به درستی حفظ و موجبات آشنایی نوجوانان و جوانان با این افراد فراهم شود. 

این موزه می‌تواند باعث ثبت و ضبط یاد و خاطره اندیشندان اسلامی شود

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در راستای افتتاح موزه بزرگان دین قدردانی کرد.

وی گفت: افتتاح این موزه یک اتفاق بسیار ارزشمندی است که می تواند باعث ثبت و ضبط یاد و خاطره اندیشمندان اسلامی و اندیشه‌های آنان شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آثار و اندیشه های بزرگان دین افزود: این موزه مکان بسیار مناسبی برای معرفی آثار و اندیشه بزرگان دینی است و اقدامان صورت گرفته باید گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم باید برای حفظ آثار و اندیشه های بزرگان دین بیش از پیش کار کرد و من با شناختی که از ملک زاده دارم مطمئن هستم این اقدامات افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی با ذکر حدیثی از حضرت امیر المومنین امام علی (ع) گفت: در حدیث شریفی که از آن حضرت یاد شده است این امام همام مشتاق دیدار مردان دین بود بنابر این تکریم بزرگان دین از جمله مراجع معظم تقلید و ثبت و ضبط آثار و اندیشه های آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی برنا گفتنی است که بعد از پایان این مراسم موزه بزرگان دین به طور رسمی افتتاح و علماء، اندیشمندان و تعدادی از بزرگان دینی از این موزه بازدید کردند.

نظر شما