معاون صنایع دستی استان فارس خبر داد:

نمایش ساعت‌های چوبی قدیمی دوهزار و۵۰۰ ساله

۱۳۹۲/۰۵/۱۷ - ۰۸:۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۳۱۹
نمایش ساعت‌های چوبی قدیمی دوهزار و۵۰۰ ساله
همت محمدی گفت: نمایشگاه جذاب ساعت‌های چوبی به سبک 2500 ساله درشیراز برگزار می شود.

به گزارش سرویس میراث فرهنگی برنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارس، همت محمدی معاون صنایع دستی این استان اظهار کرد: استان فارس مهد تمدن و هنر و فرهنگ‌های غنی است که با برخورداری از هنرمندان چیره دست، خوش ذوق و خلاق در عرصه صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای در سطح بازارهای داخلی و خارجی دارد . این بار هنرمندان فارسی با خلق ایده‌ای نو و با تلفیق چند هنر، محصولی متفاوت تولید کردند.

محمدی در همین راستا افزود: به مناسبت عید بزرگ سعید فطر وبه منظور حمایت از بیماران خاص استان فارس نمایشگاهی با این موضوع توسط گروه هنری روح چوب شیراز با حمایت این اداره کل و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس به مدت 6 روز از جمعه 18/5/92 لغایت 23/5/92 در محل نگار خانه وصال شیراز(واقع در خیابان ذوالانوار) در دو نوبت صبح و عصر،محصولاتی چون مجسمه و ساعت‌های چوبی دیواری متنوعی را عرضه می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: کاظم و ایمان قره خانی از هنرمندان ایده پرداز استان فارس با درهم آمیختن دو هنر : پیکرتراشی و منبت و با تلفیق سبک سنتی با مدرن به شکل انتزاعی و با کمک ابزارآلات تزئینی فلزی قدیمی نظیر:گل میخ ، پیج و...وبا استفاده از چوب‌های راش، ساج وگردو، اقدام به ساخت و تولید انبوه ساعت‌های چوبی دیواری بسیار شکیلی به ابعاد 45 سانتی متر تا 5/1 متر ،کرده اند که به نوبه خود طرفداران زیادی پیدا کرده است .

وی عنوان کرد: نمایشگاه و فروشگاه هنرهای ترکیبی صنایع دستی به شیوه ای متفاوت با عرضه محصولات جدید همزمان با عید سعید فطر در مهد هنر،شیراز بر پا می شود.

گفتنی است:این دو هنردستی،پیکر تراشی و منبت با قدمتی 2500 ساله از محل شهرستان آباده امروزی نشئت گرفته که برادران قره خانی با طرحی نو با ترکیب این دو هنر نسبت به تولید محصولات صنایع دستی جدیدی جهت عرضه به عموم علاقمندان همت گمارده اند که همچنین در آمد حاصل از این فروشگاه به صندوق انجمن خیریه بیماران ام اس شیراز واریز می گردد.


نظر شما