رجب‌علی خسروآبادی،کارشناس حوزه گردشگری:

در دولت نهم و دهم آمار دقیقی از مسافران ارائه نشد

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۶:۳۸:۰۷
کد خبر: ۱۳۷۰۹۶
در دولت نهم و دهم آمار دقیقی از مسافران ارائه نشد
خسروآبادی گفت: از50 درصد ظرفیت‌ها درحوزه اقامتی استفاده نمی‌شوند.شبکه اطلاع رسانی گردشگری که از برنامه های چهارم دولت نهم ودهم بود هرگز آمار دقیقی از مسافران ارائه نکرد

 به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی برنا، رجب‌علی خسروآبادی کارشناس حوزه گردشگری در نشست خبری که با حضور نجفی برگزار شد اظهار کرد: حوزه گردشگری میان بخشی بوده و برای حفظ مطلوب گردشگری باید حوزه ای سنتی و اقتصادی را نیز در صنعت مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: درحوزه صنعت گردشگری نوپا هستیم هنوز کارهای موثر و زیادی انجام نشده است و باید گفت که باید در حوزه گردشگری کمی فاصله گرفته‌ایم.

خسروآبادی تاکید کرد: با توجه به این‌که گردشگری ارز آور است. اما نباید همه چیز را با این دید و نگاه مورد بررسی قرار داد و اگر گردشگری موثر و مهم را می خواهیم باید نسبت به همه مولفه ها توجه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین رشد گردشگری در حوزه خدمات است.زیرا گردشگری جز عناصر مهم این عرصه محسوب می‌شود. البته امیدواریم با تدبیر نجفی شاهد رشد گردشگری شد.

کارشناس حوزه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری نیاز به هدایت وانجام کار بیشتری است چرا که در بیشتر کشورهای دنیا بخش خصوصی به کمک دولت وارد این مقوله می‌شوند.

وی افزود: در بخش گردشگری سهم اقتصادی و همچنین حمل و نقل و پذیرایی باید احصا شود و شبکه اطلاع رسانی گردشگری که از برنامه های چهارم دولت نهم ودهم بود هرگز آمار دقیقی از مسافران ارائه نکرد.

خسروآبادی اظهار کرد: متاسفانه در بخش آمایش هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیدیم به طوری‌که در مکانی که آمار گردشگران فراوان است با کمبود فضا مواجه‌هستیم. و در جایی که بازدید گردشگران کم است فضا و ساختمان های زیادی ساخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: 50 درصد ظرفیت ها در حوزه اقامتی استفاده نمی‌شوند و سازمان میراث فرهنگی باید از بخش گردشگری که نوپا و نیازمند توجه است حمایت کنند و حمایت ها بیشتر در این حوزه صورت گیرد.

کارشناس حوزه گردشگری افزود: ساماندهی بازار گردشگری اثرگذار است و نظام بانکی و بانک ها می‌توانند در این زمینه به دولت کمک کنند.

وی ادامه داد: تبلیغات و فرهنگ سازی در حمایت از بخش خصوصی در گردشگری و شکل گیری این حوزه خیلی نمی تواند برای کشور کارآیی داشته باشد چرا که تبلیغات صرف از سوی بخش خصوصی به نفع این بخش به تنهایی خواهد بود.

خسروآبادی گفت: خدماتی که در زمینه گردشگری ارائه می شود نظارت لازم و کافی بر روی کیفیت ها صورت نمی گیرد.

کارشناس حوزه گردشگری در پایان گفت: امید است با نظارت دکتر نجفی مشکلات در بخش گردشگری نیز رفع شود و بتوان گردشگران بیشتری را وارد کشور کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز