روسیه مدارک آمریکا علیه دولت سوریه را رد کرد

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۵:۳۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۷۱۷۷
روسیه مدارک آمریکا علیه دولت سوریه را رد کرد
وزیر امور خارجه آمریکا در تماس‌تلفنی با همتای روس خود، بار دیگر تأکید کرد واشنگتن‌ دولت سوریه را در حمله شیمیایی دمشق متهم می‌داند. ولی لاوروف این ادعا را صریحاً رد کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، و سرگئی لاوروف همتای روس او در یک تماس تلفنی درباره شرایط کنونی سوریه گفتگو کردند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه درباره این گفتگوی تلفنی منتشر کرده آمده است، در این تماس کری بر موضع واشنگتن درمورد استفاده دولت اسد از سلاح شیمیایی تأکید کرد و مدعی شد که نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حومه دمشق بوده است. اما لاوروف اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه نظام سوریه مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی بوده است را رد کرده و نسبت به رویکرد متعمدانه برخی از کشورها برای ناکام گذاشتن تلاش‌های سیاسی جهت حل‌وفصل بحران سوریه ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه‌ آمده است: جان کری برآوردهای خود را که معتقد است توسط «منابع موثق» جمع آوری شده، ارائه داد و اعلام کرد که دولت سوریه مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حومه دمشق بوده است.

بنا بر این گزارش، سرگئی لاوروف مخالفت خود را با این اظهارات اعلام و موضع روسیه در این زمینه را کاملا واضح به اطلاع کری رساند.

لاوروف تأکید کرد: ما تبادل اطلاعات در خصوص استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را در صورتی که از طریق کارشناسان و به صورت جدی و کارشناسی شده باشد می‌پذیریم.

نظر شما