پس از تهدید طالبان به کشتن ملاله،

ملاله یوسف‌زی: حتی مرگ هم نخواست من را بکشد

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۷:۴۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۳۵۲۸
ملاله یوسف‌زی: حتی مرگ هم نخواست من را بکشد
ملاله گفت: من فکر می‌کنم مرگ نخواست من را بکشد و خدا با من بود. من حتی برای دختر آن مردی که خواست من را بکشد، آرزوی تحصیل می‌کنم.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، به نقل از شبکه خبری ای بی سی، «شهید‌الله شهید» سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرد: ما بار دیگر اقدام به کشتن ملاله یوسف زی خواهیم کرد، زیرا او اسلام را هدف قرار داده و آن را به سخره گرفته است. ما بار دیگر تلاش می‌کنیم ملاله را بکشیم و به این کار خود افتخار می‌کنیم.
 
یک سال پیش ملاله یوسف‌زی، دختر 15 ساله پاکستانی هنگامی که از مدرسه به خانه می‌رفت، مورد حمله وحشیانه طالبان قرار گرفت و گلوله‌ای به سر او شلیک شد که وی را تا آستانه مرگ برد.

ملاله در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: من همیشه آرزو داشته‌ام به زمان قبل از حمله آن مرد به خود برگردم و به او بگویم تحصیل بسیار مهم است. من حتی آرزوی تحصیل برای دختر آن مرد را دارم.

ملاله گفت: به نظر من آنچه در مقابل اسلحه قرار می‌گیرد و با آن مبارزه می‌کند، درس و کتاب و قلم است.

ملاله تأکید کرد که بیش از پیش مشتاق تحصیل است و دوست دارد در تمامی زمینه‌ها بهترین باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که می‌دانی چقدر به مرگ نزدیک شده بودی؟ گفت: من فکر می‌کنم مرگ نخواست من را بکشد و خدا با من بود. مردم برای من دعا کردند و من حالا می‌دانم که نباید از مرگ ترسید. باید به جلو حرکت کرد زیرا تحصیل و صلح بسیار مهم هستند.

نظر شما